V-kitt Viper, bensinförbrukning

Xen0

Välkänd medlem
7 sept 2008
212
0
16
Luleå
Är det någon med v-kitt på sin viper som kan bekräfta att soppa förbrukningen minskar jämfört mot orginal? och hur mycket isf?

"Viperns problem är övervarvning. Motorn levererar maxeffekt vid 8500rpm, vi har sett
exemplar som varvar upp mot 9000rpm efter leden. Övervarvningen skadar inte bara
prestandan men ökar även bränsleförbrukningen. Genom att eliminera övervarvningen under
acceleration, så förbättras prestandan i alla situationer tillsammans med lägre förbrukning.
Kittet innehåller primärfjäder, sekundärfjäder, billet multi-angle helix, nitar och instruktioner." Taget från Knracing
 

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
Har ingen aning om det kommer sänka bensin förbrukningen spec mkt, Men du kommer iaf känna stor skillnad när du kör. Och just nu tar den väll drygt 2,5L/ milen? . Så skulle inte skada att den drar lite mindre...
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Men viper motorn har en tenndens till att över varva faktiskt. En sån varv villig motor. Släng på en V-kit du kommer iaf inte bli besviken hur de än bli! Stor skillnad ;)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det kommer bli en ganska stor skillnad på gången på motorn, den kommer gå mycket bättre. Sen bensinförbrukningen där spelar väll mest tummen roll hur mycket den ska dra.
 

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Oj det var inte billigt det där. Är det värt ni som har v-kitt?:hmmmm:

HHY48[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]Heavy Hitter Yamaha
3395:-​
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Korpen: Beställ heel clicker V-kit från usa! www.richmotorsports.com. Har de till min xtc 700 och blev som natt och dag. ***** skillnad och Richard freeman är riktigt bra att göra med. Snabba leveranser,bra priser. Gav drygt 1700kr inkl frakt för mitt V-kit och hade de på en vecka !
 

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Korpen: Beställ heel clicker V-kit från usa! www.richmotorsports.com. Har de till min xtc 700 och blev som natt och dag. ***** skillnad och Richard freeman är riktigt bra att göra med. Snabba leveranser,bra priser. Gav drygt 1700kr inkl frakt för mitt V-kit och hade de på en vecka !
Ja kanske man ska beställa. Dollarn är ju på väg ner...= billigare :)

Eller ska man titta efter beggat? :hmmmm2:
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Ja kanske man ska beställa. Dollarn är ju på väg ner...= billigare :)

Eller ska man titta efter beggat? :hmmmm2:
Men beställ från usa, dollarn är låg nu ;) ingen idé att börja köpa v-kit och sånt beggat. Bättre med nytt. Beggat får du änå säkert punda ut över 1000kr. Lika bra att lägga ut nån krona mer och få sig ett nytt tycker då jag ;)
 

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
mountain max tack för tipset blir nog att beställa från USA.
Svårt att bestämma sig bara för heel clicker eller heavy hitters.
Vilket ska man ha? :hmmmm:
 

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Kan säga att båda är lika bra. Oavsett vilket du köper så kommer du bli nöjd. Jag kör med ett V-kitt från maximum performance och det funkar fin fint.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Bild på en Heel Clicker. Gjorde att jag valde Heavy Hitters.

När man viktar på en Heel Clicker så läggs större del av vikten på sidan om vikten så att du får en brytade effekt på viktaxeln. På Heavy Hitters så monteras vikterna i centrum på axeln.