V-kitt xp 600

Snödykaren

Välkänd medlem
4 jan 2008
168
0
6
Borlänge
Haloj alla skotervänner. Tänkte köpa mig ett variatorkitt till min xp 600 renegade. Skulle vilja få lite åsikter från er som kört med kitt på dessa maskiner, så ni med renegades eller korta 600-maskiner kan gärna berätta vad ni kört med för kitt och hur ni tycker att skotern blev. Det jag själv mest är ute efter är bättre backshift då jag tycker att den växlar upp för mycket när man åker lite lungt och sen när man nyper in så tar det lite för lång tid innan den vaknar riktigt.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
jag har bara erfarenheter av cudneys kitt till MXZ 600 och det räcker.. det var nån som sa att den får lite "bööööö" effekt näre börjar gå tungt.. de märkte vi också av.. men efter kittet monterat så vare som bortblåst!

Satan va den gick =)
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag har bara erfarenheter av cudneys kitt till MXZ 600 och det räcker.. det var nån som sa att den får lite "bööööö" effekt näre börjar gå tungt.. de märkte vi också av.. men efter kittet monterat så vare som bortblåst!

Satan va den gick =)

det var jag som sa att den böööade... tror man får bort de mesta tack vare nerdrevning och lila-lila fjäder i sekundären!
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
precis jag visste de var du! FAN jag inte skrev haha :D

Frågar du mig känns de onödigt att bara byta fjädern.. satsa hellre på ett Vkit om du ändå är igång.. du kommer inte ångra dig!

Nerdrevning 2 kugg kommer och göra gott =)
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja just men ekonomin:rolleyes: haha

matta styrhöjare fjäder drag blir de i vinter sen har man ju en bil som ska bytas lite dämpare på och ac-kompressor så de blir nog inge v-kit på min nu i vinter iaf:( men men jag har ju haft svin kul i vintern som var ändå!!!;)
 

Snödykaren

Välkänd medlem
4 jan 2008
168
0
6
Borlänge
Nu har jag iaf beställt ett kitt. Blev ett FettBros Acceleratorkitt. Det blir spännande att testa. Förra året så blev det nerdrevning 2kugg + en 44mm matta. Så nu hoppas jag att det blir lite bättre klipp i maskinen. Funderar även på en SPI singelpipa. Får se hur det går med det.