V-max

Mountaine9700

Aktiv medlem
1 jan 2000
70
0
6
stockholm Sverige
Blys läde det där men med proaction som gör att den är väldigt fin på led enligt min mening, TSS gör ju att man åker omkring på en skida hela tiden men när man vant sig så är det helt ok, i snö så fungerar den ochså tack vare den höga boggien men smala skidor som ofta sitter på gör ju att det gärna skär ner och tippar utåt s.a.s , tss gör ju att det är högt skidtryck..sen är den ju väldigt snygg och har ofta bra finish, yamahafinish.
satsa på en nyare matta bara 32mm tex och lite bredare belag och koromant såklart och ev en styrhöjjare så börjar du få en fin maskin. 96 hkr om jag inte minns fel,,väldigt högt komp verkar det vara för den är tungdragen som faaan när det är kallt.
 

xtc500

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Motala Sverige
19mm skitmatta byt till en på minst 25mm.Jag har en 97ans vmax xtc 500 90hp,som spann som en tok med org,mattan.bytte till ovan nämda och fick en ny skoter.
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
När det gäller broms så är det wire fram till '96. Men den fungerar utmärkt (så länge ingen klåpare försöker meka med den utan att läsa på i verkstadshandboken först), ställer defintivt inte till mer problem än en hydraulbroms.