Vackert motorrum POLARIS FST

Skogsknekt

Välkänd medlem
15 jun 2012
120
0
6
Listan på modifieringar kan göras lång. Har allt dokumenterat i ett Excelark och det är 42 rader=ändringar än så länge. Nu är det svårt att få fäste.
 

Skogsknekt

Välkänd medlem
15 jun 2012
120
0
6
Till nästa år/säsong får det bli större turbo och högre laddtryck. Hittills har ju allt funkat och hållit ihop. Trimma tills det går sönder och backa sedan ett steg tycker jag låter som ett bra måtto.
 

Skogsknekt

Välkänd medlem
15 jun 2012
120
0
6
Canada stämmer. Men jag har lyckats få en kontakt för en av precisionsport´s leverantörer. Och han kommer från USA. Blev lite billigare med ett led mindre.

:confused:
Du menar väl Canada va? För ändelsen på länken hör till Canada. ;)

Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
 

Skogsknekt

Välkänd medlem
15 jun 2012
120
0
6
Laddade upp inför Påskens aggressiva körning i Gränsen-Björkliden-Torneträskområdet. På självaste skärtorsdagen så gav POLARIS orginalmonterade chinalager upp i växellådan. Fick uthärda påsken på en backupskoter i form av en 800XCR istället. Att få tag på nya lager under påsken visade sig vara svårt. Men nu är det löst och nya lager från SKF är på plats. Slog personbästa i att ta isär hela vxllådan (22 min tog det). Nu väntar jag bara på en ny kedja och sedan ska jag se om jag kan slå PB i att sätta ihop lådan igen.