Vad är det för dämpare?

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Hejsan,

är det någon som kommer ihåg vad det sitter för dämpare på en Renegade 800 -02? Är det nått att ha? Antar att dom ej är renoverbara?
 

Strigo

Välkänd medlem
18 aug 2004
118
0
6
jo dom är renoverbara, det är ju ski doos egna dämpare! och dom duger
 

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Hmm...

Strigo skrev:
jo dom är renoverbara, det är ju ski doos egna dämpare! och dom duger
...nu blir jag lite orolig. Är dom verkligen renoverbara? Har kikat lite i parts catalogue men blir inte klok...där tycker jag det verkar som att renegaden har samma som mxz trail versionen och det ser ut som att den har en specific hel "shock" istället för ett "shock assembly".

Kan man manuellt kolla på dämparna fram och i boggin och se om dom är eller inte renoverbara?? :eek:
 

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Nu är jag inte expert på just denn modell, men vet att tex. staterna så såldes ju inte alla Renegade med X-paketet, dvs. sämre dämpare... I Sverige var dock alla modeller av typen "X" vilket bla. innebär HPG T/A dämpaare!

Å så är dom tillverkade i alu, till skillnad från icke renoveringsbara varianten som förmodligen är gjord i stål... Dock är jag inte helt hundra på om den billiga varianten är gjord i stål, men förmodligen är den det!
 

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Har kollat boggin...

...och den hade då inga renoverbara. Bara icke take-apart HPG crap. Har beställt två renoverbara Engan-dämpare istället som skall på innan snön faller. Dessa skall hårdtestas i vinter! :)