Vad är detta? Dragon 700/IQ, Bild

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
Kontakt stycke som passar väldigt bra ihop men ej sitter ihop, skotern funkar bra men lite fundersam.. Går från styrboxen och en metallplatta med kylflänsar på, ja de syns lite på bilden.. Motor från en dragon 700 cfi -08 men sitter i ett IQ chassi..

Nån som vet va de är för nåt?
 

hsberger

Medlem
30 dec 2009
12
0
1
Sundsvall
Den med kylflänsar är nog likriktare och laddningsreleä. Dom tre gulra är från generatorn (3 fas). Röd och brun är 12 volt ut till lampor batteri. Ingen aning vad dom är men mär dom, gissar dom har med generatorn att göra. Starta och se om det är 12 likström där eller ca 60 volt växelström
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
ok.. jo mäta dom skulle man ju kunna göra men törs inte koppla ihop kontakterna för vet ju inte va dom gör för nå, skotern funkar bra nu och kan ju bara bli sämre hehe
 
P

powq

:nerd:

Gjorde grovjobbet åt dig...

Enligt elschemat i "Polaris 2007 2-stroke..." som är länkad i länken jag postade nyss så ska den kontakten ska sitta ihop.

Sen på sidan 284 finns en pinout på CDI boxen och på pinne 17, 33, 34 som de oranga kablarna går in i står det: "VOLTAGE BOOST POWER"

Och det här är vad den gör:


Alltså, bara koppla in och njuta av en förhoppningsvis mer lättstartad maskin såvitt jag kan tolka dokumentationen.


:peace:
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
fan säker du..=) ladda hem de där jag med men hitta inget när ja snoka..
man tackar!
kopplade faktiskt in den för o testa också men märkte inte direkt nåt men funkar bra så då får den vara inkopplad!
 
P

powq

fan säker du..=) ladda hem de där jag med men hitta inget när ja snoka..
man tackar!
kopplade faktiskt in den för o testa också men märkte inte direkt nåt men funkar bra så då får den vara inkopplad!

Varsågod! Bara köra på då!