Vad är skillnaden M7

B

Biosteel

den gröna är väll 153" och den svarta är väll 141" eller är jag ute och cyklar ? metso nightstalker eller nån annan kan nog svara med säkerhet
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
den gröna är väll 153" och den svarta är väll 141" eller är jag ute och cyklar ? metso nightstalker eller nån annan kan nog svara med säkerhet
Jag kan säga ett det är färgen som skiljer. Finns både svarta och gröna i 141" men jag har då inte sätt någon grön -05a på 153" orginal i Sverige, men däremot svarta..
 

Mojje321

Aktiv medlem
3 feb 2009
98
1
6
vuollerim
okej för att den finns en på blocket och jag vet inte hur lång den är men den är svart 49 000 KR. 650 mil matta byt och kolvar bytta efter 600 mil
 

Mojje321

Aktiv medlem
3 feb 2009
98
1
6
vuollerim
Haha joo tack för tipset Metso jag tror jag ska ladda upp en bild när/om jag köper den. vad tycker du om den Metso är den så dålig som alla säger efter led vad är det jag ska kolla efter när jag far och kollar på den ? Btw tack för alla snabba svar ni är hjärligt välkommna att tipsa på andra mountain maskiner
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Haha joo tack för tipset Metso jag tror jag ska ladda upp en bild när/om jag köper den. vad tycker du om den Metso är den så dålig som alla säger efter led vad är det jag ska kolla efter när jag far och kollar på den ? Btw tack för alla snabba svar ni är hjärligt välkommna att tipsa på andra mountain maskiner
Jag tycker helt klart att du ska sattsa på en M7a. Det är en maskin som ger valuta för pengarna. Jag skulle vilja säga att den går hur bra som hellst att köra efter led, bara man inte stummar på.(Sjävlklart är den lite "dumpy" det är ju en mountain).. Jag var upp till fjälls i våras, tyvärr ett misslyckande med vädret/snöförhållandet, stenhårt så jag körde på de 36mil och jag lever än.

:ciao:
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Vad är det jag borde kolla efter på en m7a - 05 slit delar osv
Ja i slit delar så är det boggie och framvagn du ska ruska lite i, annat så kan du kika framför bromsskiva bakom ljuddämparn efter en eventuell spricka som ska gå lodrätt. Min maskin har klarat sig men jag har hört att de kan förekomma.
:ciao: