ojj glömde visst skriva, en Switchback 800 -04.på vilken skoter?
Men det är onödigt med pipor/pipa, det går bara sönder .. motorn slits mer.
OCH låter mer.....Men det är onödigt med pipor/pipa, det går bara sönder .. motorn slits mer.
Variatorn är redan fixad av ett företag, och den låter inte så mycket som vissa andra gör. Faktiskt helt okej. Förresten vem vill att skotern ska låta som en symaskin? kanske touring -gubbarna men inte då jag = )OCH låter mer.....
Optimera variatorerna tycker åtminstone jag är rätt ände att börja i,brukar göra stor skillnad,finns många bra kit för detta.
Bra inställda variatorer gör garanterat mera för prestandan än 10 hk trimpipa + trimpipa(or) är olagliga,och att dom låter mera än dom ger.
hmm okej, även om den varit inne på verkstad och dom fixat med variatorn samtidigt som dom stoppade dit pipan? Tänkte att dom har väl anpassat variatorn efter pipan .Blir stor skillnad på pol 800 motorn med slp-singel, men du måste fixa variatorkit om du byter pipa, annars ger det ingen större skillnad.
Det blir så om man bestyckar fel. Helt normalt!en kompis hade en XCR 600, han gick hur bra som helst, nästintil nyrenoverad motor. så när han fixade trimpipor så haverera den efter 30 mil.
okej, ca 144 hk alltså. Du kör med bara SLP singelpipa?, gjort nåt me variatorerna? Är det samma motor i switchback -04 som vertical escape -03?Min bromsning på Vertical Escape:en. Jag körde inte med så små munstycken. Den spikade på långa fullgaskörningar med 400, körde 410 som minst.
http://img218.imageshack.us/my.php?image=bromsningzo6.jpg
Att jämföra hållbarhet vid trimmning med en XLT/XCR motor är inte så lyckat.en kompis hade en XCR 600, han gick hur bra som helst, nästintil nyrenoverad motor. så när han fixade trimpipor så haverera den efter 30 mil.
De va som fan, såg i en annan tråd att dom trodde RMK 700 hade kring 130 hästar, och typ 140 hästar med slp pipa? Då drömde dom...Troe det skiljer på toppen. Sitter högkomp. på Vertical Escape -03 Den är ju gjord för 3000möh orginal. Körde på 98oktan, Boysen reeds satt på oxå. Variatorerna var det Slp-grejer i, MTX vikter bla.
Lyfter tråden/frågan.såg på skoterbanken att RMK 700 -03a hade 130 hästar och switchback 800 -04 "bara" 136hk stämmer det?
din erfarenhet är det du läst på ett forum.Att jämföra hållbarhet vid trimmning med en XLT/XCR motor är inte så lyckat.
Just dessa motorer är extremt känsliga mot trimmning!
JA jag vet, har/hade en själv
mvh/Robin