Vad har DU för skoter och varför?

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Jag hämtade för drygt 1½ månad sen en mxz 700 -00... Köpte den därför den verkade bra och sen är den jävligt snygg:)
Men man får se hur den går...
 
D

dudner

RE: Vad har DU för skoter och varfö

xcr 440 sp -94....fick den billigt i MYCKET bra skick....billigt försäkring, hyffsat me hästar, duger nog ett år iaf!
 

LYNX

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Lynx Racing 440 -99.... är de en bra skoter? drar den mycke bensin? bra på leden?
 
E

Enduro 700

RE: Vad har DU för skoter och varfö

Hej, jag har just inhandlat en Lynx Enduro 700 01. Så det kommer jag åka på. Ska bli brutal-kul att ha skoter igen, hade en Yamaha Ovation 340 senast, många år sen. Varför jag satsar på Lynx nu vet jag inte, fick ett bra tillfälle och slog till. Va sugen på mxz men lynxen är snyggare och lite mer udda, speciellt 700, och så är fjädringen/boggin bättre...

 
M

Mytomanen

RE: Vad har DU för skoter och varfö

Själv kör jag en -2012:as Recco (det nyaste märket, bara jag har den än så länge) 1200 cc twinturbo. Lastar på en 1200k bar så får jag ut en 50-60.000 kusar. Var föresten till månen med den här om dan! Då vet ni det ! :p
 
V

Valle Sandberg

RE: Vad har DU för skoter och varfö

För mig ät det en gåta att man överhuvudtaget kör skoter när man kan köra hundspann. Hundspann ger gott om motion frihet från motorbuller och avgaser emotionell tillfredsställelse i samvaron med hundarna. Det går alldeles utmärkt att ha fjällan på kälkfällen vilket kan göra turen till en amorös upplevelse. Det ni!
Hundskall är bättre än tvåtaktsrök och motoroljud.


Börja köra hundspann!!!!
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Jo... kanske vi ska kolla med snowmobile om dom vill sponsra en bigjumptävling för hundspann? Eller kanske köra lite hundspannscross... vattenkörning med hundspann!
 

ROACH

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
Sverige
RE: Vad har DU för skoter och varfö

jajamen superman no tass lander... Det är ju sånt härligt vrid med hundspann oxå.
 

stefan2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
27
0
0
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Hade en lynx rave 670-97, kanonskoter, men kände att jag vill ha lite nyare maskin , samt att yamaha tripplarna låter ju för gött. Så det blev en SXR700-02 Väntar bara på snön nu suck
 

alf

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
RE: Vad har DU för skoter och varfö

hej, har inhandlat en tison, för ca 330000kr.. har inte fått hem den än men på en vecka då jävlar... PS. världens grymmaste skoter.!!!!!!!!!!!
 

kaka

Välkänd medlem
1 jan 2000
186
0
6
Älvsbyn Sverige vafan annars?
RE: Vad har DU för skoter och varfö

Fattar inte vad dumma gubbar som du gör på skotersidor.. vi diskuterade vad för skoter vi har köpt så kommer du å käftar om hundspann!. man blir så less på alla idioter som går in på skotersidor å skriver om skidor å annat!
 
V

Valle Sandberg

RE: Vad har DU för skoter och varfö

Ja jag säger då det- Som hundspannsförare får man finna sig i att bli utskälld både framifrån och bakifrån. Man får trösta sig med att det aldrig är relevant oavsett vem som gläfser.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
RE: Vad har DU för skoter och varfö

GLS 3600lc -91
Var först inne på Indy 500, Exciter II men det blev en Lynx för den hade tre nya FOX och en Öhlins. Dessutom är det den i nästintill nysskick. Att den dessutom var renoverad och jag fick delar med den var bara ett plus.
 

Sundin82

Välkänd medlem
1 okt 2004
250
0
16
Östersund
Har Pesic varit och köpt en Polaris Edge 600 -01:a har alltid tyckt om Polaris så varför inte en Edge?? Värkar väldigt rapp men tänkte dreva ner den och sätta på Boost Bottle


Ingen som vill köpa ett Blått bukskydd eller byta mot ett Gult