Vad har ni för setup i era variatorer? (Pro Rmk 800 -12)

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Tänkte bara göra en liten koll på vad ni kör med för fjädrar, vikter och drevning i era Pro Rmk's, och hur era maskiner går jämfört med original.

Vet att det finns svarat en del i Polaris 2012 tråden men svaren är rätt utspridda och det kan ju vara fler som undrar!

Jag har själv funderat på att experimentera lite, jag tycker maskinen går fantastiskt bra original jämfört mot allt jag kört tidigare. MEN jag vill att den ska vara ännu elakare på gassvaret, topphastiget är inget som intresserar mig , it's all about the acceleration! :eyebrows:

Något tips på vad man kan slänga in för att få ett ännu rappare gassvar?

Tack /S
 

Micke_gt

Aktiv medlem
26 sept 2009
62
0
6
Hej
I min sitter det monterat
Mtx weights 71gram
Team fjäder 160-240 Blk/Purple
Slp spring 160-340 Green/Pink

Den känns riktigt rapp på gas svaret enl mig :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Tack för det svaret, det är ungefär den setupen jag funderat på också!
Provade du att köra din original så du har jämfört något? :)

Vart köpte du vikterna och fjädrarna förresten? Har googlat runt lite men kan inte bestämma mig för vars det är vettigast att leta.
 

Micke_gt

Aktiv medlem
26 sept 2009
62
0
6
Nej jag testade aldrig köra original.
Köpte på Motorhuset i Östersund, Dom hade testat en original mot en med detta kit och den med vkitt drog ifrån i starten ganska mkt:)

Känns väldigt rapp, Jag är jättenöjd med detta kit iaf.
Kolla med dom på Motorhuset, Dom är väldigt bra att ha och göra med.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Fint! :) Ska kolla upp det, tycker ju annars att min ÅF borde kunna fixa hem sånt här.

Frågan är ju bara vart man får tag på variatorgrejor billigast.
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
kör med 11-66 vikter, 19-43 drev och en svart/ lila sek fjäder, efter bytet blev det som att man slog på en strömbrytare i skotern, den bara blev ännu roligare att köra än vad den redan var!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Låter riktigt bra! Vad varvar din på ett ungefär och vart beställde du grejorna? :)

kör med 11-66 vikter, 19-43 drev och en svart/ lila sek fjäder, efter bytet blev det som att man slog på en strömbrytare i skotern, den bara blev ännu roligare att köra än vad den redan var!
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Har nån provat med Heel Clicker vkitt? Fick höra av en skotermek att dom var riktigt bra till polaris! Blev lite sugen på att prova faktiskt. Dom skruvar man väl på vikter precis vart på registret man vill att den ska mata på hårdar?:)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Måste bara fråga, har SLP någon svensk återförsäljare som man kan köpa av på internet? Sitter här och kollar på fjädrar och vikter men allt verkar vara från staterna!
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
bor i luleå o det jag har testat så varvar den stadiga 8300! beställde de av Ed på vilhelmina motorcenter, dom är jag oxå helt säker på att dom är ÅF för slp grejer! hör med honom jätte bra kille att ha o göra med!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Tackar! Då ska jag ta och prata med honom :)

bor i luleå o det jag har testat så varvar den stadiga 8300! beställde de av Ed på vilhelmina motorcenter, dom är jag oxå helt säker på att dom är ÅF för slp grejer! hör med honom jätte bra kille att ha o göra med!
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
kör med 11-66 vikter, 19-43 drev och en svart/ lila sek fjäder, efter bytet blev det som att man slog på en strömbrytare i skotern, den bara blev ännu roligare att köra än vad den redan var!
Kör med samma grejer och köpte av Ed och är grymt nöjd med den uppsättningen :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Jag rekommenderar också Ed på Vmc , har aldrig varit med om maken till serviceminded snubbe .
Snabbt och proffsigt trots att det är högsäsong , Om nåt inte fungerat 100% så går han den där extra milen för att säkerhetsställa kvalité .

Jag jobbar föressten inte där och får inte betalt för att skriva om så kan tänkas av texten , men det är helt enkelt så jag upplevt hjälpen därifrån ;)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Instämmer i lovsången till Ed, jag har för övrigt samma setup som Raave och Jeens och det funkar otroligt bra.
Jag har tom beställt grejor till Nytron genom Ed nu i år, inte för att han är billigare utan bara för att jag gärna vill gynna en åf som verkligen gör allt han kan för att kunden ska vara nöjd.

Han är en av dom där åf som är genuint skoterintresserad - inte enbart försöker sälja för att dra in så mycket pengar som möjligt.
Naturligtvis ska han tjäna pengar på sin verksamhet, men som bonus är han intresserad av att det jag köper ska fungera snarare än att sälja "onödiga" saker bara för att få in några extra kronor.
 
Last edited:

VMC

Aktiv medlem
4 jan 2012
96
2
6
49
Kultsjöluspen No:1
Man Tackar Ödmjukast!!!
Roligaste är att andra handlare också köper av mig o kallar det för sitt kit.....
Men huvudsaken är att maskinerna går bra o alla är nöjda o glada!!
ED
 
Reactions: trixa