när du nu är osäker så slå en signal till revelj-racing så får du nog till 100% reda på vad den ska ha för munstycken och säkert även variatorset-up.vad ska jag ha för bestyckning???
skotern i fråga är en indy 650 -89 med aaen pipor
Kolla så rullarna och allt är fräscht i variatorn, har själv en xlt variator på min 500 och den går hur bra som helsthej på er, jag har en 91:a RXL konverterad till förgasare men har ett problem, jag och en bekant som har en arctic zrt 800 brukar vara ute och köra tillsammans. En dag skulle vi kappköra (typ dragrace) i 200 meter, vad som stör mej med 650:n är att den "bölar" dom första metrarna innan kraften kommer och då har han med zrt:n hunnit iväg 10 meter före, jag kommer iofs ikapp och förbi efter 200 meter men vill gärna att den svarar direkt på gas, har det att göra med bestyckning eller variatorinställning, kan ju nämna att det sitter en xlt-variator på nu men det var likadant innan med den gamla (som iofs kan vara från vad som helst) skotern är ett objekt som är synnerligen välanvänd men med en frisk motor (jag vet för att jag har riktat veven och haft isär motorn i molekyler)
tacksam för svar
Haft 650 själv och dem är seg i starten "orginal"...hej på er, jag har en 91:a RXL konverterad till förgasare men har ett problem, jag och en bekant som har en arctic zrt 800 brukar vara ute och köra tillsammans. En dag skulle vi kappköra (typ dragrace) i 200 meter, vad som stör mej med 650:n är att den "bölar" dom första metrarna innan kraften kommer och då har han med zrt:n hunnit iväg 10 meter före, jag kommer iofs ikapp och förbi efter 200 meter men vill gärna att den svarar direkt på gas, har det att göra med bestyckning eller variatorinställning, kan ju nämna att det sitter en xlt-variator på nu men det var likadant innan med den gamla (som iofs kan vara från vad som helst) skotern är ett objekt som är synnerligen välanvänd men med en frisk motor (jag vet för att jag har riktat veven och haft isär motorn i molekyler)
tacksam för svar