Vad ska jag köpa för skoter?

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
ja nu behöver jag lite hjälp. har idag en MXZ 670 från 98 men vill ha nått nyare.

åker 40% led & 60 lössnö. gillar att åka i branta sluttningar & försöka ta mig fram i djupsnö.

har blivit avrådd för en ren mountain maskin då jag bor i hälsingland & vi har inte flera meter snö + att det blir en del ledåkning. (åker aldrig till fjälls)

men visst finns det mildare ver.? tex skidoos renegade. Vad finns det för likande maskiner i dom andra märkerna? ifs så borde det väl gå bra med en vanlig förlängd skoter eller?.


tänkte lägga runt 50kkr.
 

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
gta, micke jönsson ?

renegade, crossfire eller switchback, är partisk o håller för crossfire, fina maskiner som funkar både i puder o på led
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Kort rev, tar sig fram bra i lössnö om man har 44as och väldigt rolig, lätt å vända runt å låååånga skidres med 44as matta
 

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
jajemen, de e jag :) kul o springa på dig här ! nu är de bara o handla maskin så du kan vara med i vinter,
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Skulle skambjuda på en av alla Polaris 600RR som är till salu och sätta på förlängningskit med den längre mattan så man får en RR SE, 50000 kanske är på håret men polarn fick en -09:a för 54tusen för en månad sen... Du får i alla fall en hyffsat ny maskin med egenskaper du söker...