vad ska jag köpa?

J

Jan-E

jag har kring 10.000 å lägga ut på en skoter. vad ska jag köpa för skoter? Har kört skoter men lär mig fortfarande. Gillar fart.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Köp en Polaris med framvagn, bor du i norrbotten är den här perfekt, ring och hör... http://www2.blocket.se/view/986543.htm?l=0
 
S

skidoo kungen

du skall köpa en skidoo köp gärna en mach 1 dom går hårt och är relativt billiga
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Om du ska köpa en billig skoter som racklar så lite som möjligt. Köp en phazer!! Ganska roliga att köra å grymt lätta... Polaris håller ju fan sämre än arctic när de e så där gamla! Får du tag i en Exciter för 10 000 så köp den, har själv haft en sån, de e fina!
PS. Om du vill betala en djävla soppa räkning, köp Mach 1:an DS.
 
H

Hmm

Ni som klagade på att gamla polaris skär till och med mer än arctic.
Min gamm arctic hade gått ca 1800 mil 87 och då slutade mätarn funka och den går än, fast jag har kanske bara haft tur
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Det är bara en myt om vem som gör vad när det gäller skotermärken.
Visa siffror istället för antagande, har hört och det sägs...
 

Mach Z

Välkänd medlem
1 jan 2000
190
0
6
Håller med om srv för du får knappast
en mach 1 för 10000:-
Annars kanske en formula plus.
 

YamahaSRV

Välkänd medlem
1 jan 2000
236
0
16
Arvidsjaur Sverige
Har en SRV -82 själv går bra för att vara en äldre skoter fint ljud när den går upp mot 100 rapp är den bra första skoter men ett minus med den är att den är så jäkla låg så det är ingen direkt lössnö maskin men det går juh :)
 
S

skidoo kungen

en mach1 kan man visst köpa för ungefär tio tusen för jag köpte en och renoverade boggien sedan var det bara att köra och den går jätte bra fast den håller på att ha gått 1500 mil
 
J

Jan-E

Så en Phazer eller en SRV är ett bra köp? Är det Yamaha som gäller eller ska man skita i märket?
 

bert1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
37
0
0
Märket spelar då ingen roll...
Phazern är ju en lätt och rolig skoter, inte så mycket muskler men duger gott.

ps, det ska ju vara ski-doo!
 

ankan

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
hehe köp en elan.. fett sköna å d går alltid i oändligeheten.. billiga över huvudtaget i drift och inköp.. en riktig pålitlig maskin!!!!! roliga e d oxå...!
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Köp en yamaha exciter om du hittar en för 10000 i hyfsat skick så är det ett bra köp.
Går garanterat hårdare än phazern..


 

räser skidoo

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
om jag vore du (men det är jag ju inte) skulle jag köpa en indy400 eller en srv men polarisen har ju riktig framvagn och lite mindre bränsle förbrukning. ba å välj!