vad ska jag köpa??

bizzy

Aktiv medlem
24 jan 2007
86
0
6
hörnefors
he jag undrar om det är mycke problem med en mxz 00 och uppåt? hur fort går en mxz 600 och vad har dom för dämpning? jag har hört att det värkar vara mycke problem med skidoo lr är det bara skit snack?? jag vet inte så mycke om skidoo så hjäl mig :D

eller ska jag lägga ut mina pengar på en polaris xc sp 600?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Om jag skulle köpa en busig maskin för rätt slant skulle jag titta på en enduro från -01 och frammåt. Okopplad boggie ska du titta efter.. då kan du göra riktiga barnsliga skidres som vi alla vill ha! :) Har för mig att lynxen hadde okopplat men ski-doon fick kopplat -00. Är inte säker, men det ser du snabbt.
Lycka till!!
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Har inte hört att det ska vara nå generalfel på dom. Kolvproblem samt att vev.p.boxen vill tryckas ut på tidiga 800 har jag hört, men det borde vara fixat vid det här laget. 600ss-motorn är nog ett säkert kort. zx-chassit är härligt, skojiga maskiner. Sitter HPG-dämpare (C36 har jag för mig) runt om, men vill man ha lite hårigare dämpning är det Lynx motsvarighet som gäller. Dom (600) borde göra ca 150km/h.
 
Last edited:

bizzy

Aktiv medlem
24 jan 2007
86
0
6
hörnefors
jaha okej men vad har mxz sp för dämpning?? visst måste dom vara bättre lr?

men asså är både skidoo och lynx en skoter att lita på för jag hör mycke om dom att dom bara går sönder och att det är en skit skoter?? därför är jag osäker.. och jag gillar inte att skruva så himla mycket :D
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
SP? har inte hört talas om det, men X-paketet innebär bättre dämpare (piggy bag).
Att Evo/ZX-skotrarna skulle vara skit och gå sönder hela tiden är bara nonsens, låter som att det är någon/några märkesfanatiker som har uttalat sig.

Alla skoterar kan gå sönder, beror på hur tidigare ägare har skött skotern. En välskött Evo/ZX håller minst lika bra som andra lika välskötta märken. Bara av ren nyfikenhet, vad är det dom säger som bara går sönder? Eller är det så att dom anser att hela skotern är felkonstruerad och av undermålig kvalité? :)
 
Last edited:

bizzy

Aktiv medlem
24 jan 2007
86
0
6
hörnefors
okej jaa det är ju klart men jag vet itne så mycke om skidoo och lynx :p njaa men att dom går varm och äter stift och att variatorn kan bli konstig och så..