Vad ska smörjas på en aktiv panther lång ?

Hellbeach

Aktiv medlem
7 feb 2013
55
0
6
Timrå
Hej
Jag har precis köpt en panther lång och jag undrar vad om ska smörjas på den. Jag är helt ny på skoter men har kört ATV i flera år och vill gärna underhålla leksakerna på ett bra sätt.
Finns det smörjnipplar på en panther lång, vart finns dessa i så fall, om nån vet ?
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
grattis till skotern =) bara köpa ett fett som tål kyla typ trakor fett å smörja alla nipplar , tills det blir fullt. finns i framvagn och boggi . byt gärna ut dåliga nipplar så du får in fettet =) är olika på skotrar en del har eftermonterat nipplar i boggi en del har org, fram vagn brukar d vara org, om du nu inte har blad studs
 

Hellbeach

Aktiv medlem
7 feb 2013
55
0
6
Timrå
Det är en årsmodell -85. Kikade lite snabbt under huven igår kväll och kunde inte se nån smörjnippel nånstans. Vart sitter oftast smörjnipplarna på boggien, måste man kika in under skotern där mattan gå in på ovansidan eller vart brukar de sitta ?
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Underhuven har du styrspindlarna till skidorna där har du 1st nippel på båda sidorn. Sen i boggin är det 6sy nipplar 2st fram 2st bak och 2st på mitten i boggin. Nipplarna sitter där boggin har rörliga delar.