vad tror ni om denna filmkamera

Pou

Medlem
14 nov 2006
14
0
1
Finland
http://www.etrendstore.org/c2500_gb.html

Priset är rätt bra,men vad tror ni,Ni som filmat lite mera och är mera insatt i upplösning m.m. [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]640x480,30 fps e ju inte fyskamm..men hur är det med objektivet?[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]F3.0/8.0, f=8.25 mm.

tummen upp?tummen ner? vad tror ni?

(tänkte sätta fast den på hjälmen,kanske e bra att tillägga)

Tackar för svar!
[/FONT]

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
Kan ju direkt säga att jag inte kan så mycket om kameror men är det inte lika bra att köpa en riktig hjälmkamera istället? Eller du kanske inte har en kamera du kan koppla den till?

i HATE phazer

Välkänd medlem
hej

kan väl ganska mycket om filmkameror (inte för att skryta:D) tror nog att kvaliten duger bra, och minnet räcker ett tag men batterierna räcker kortare när det är kallt ute sen när du kör kyls det av så kan ja tänka mig att det räcker mycket kortare och att kameran blir seg. sen kostar en hjälmkamera bara 1600kr ny! men då måste du koppla den till en film kamera med dv in.

Men nå duger kameran åt de... ska du göra film eller?

Pou

Medlem
14 nov 2006
14
0
1
Finland
precis..en filmkamera med dv/in.= multum med pengar (överdrivet)
men i runda drag så om vi snackar kronor så går en vanlig fimkamera å en hjälmkamera/dogcam/bulletcam på ca. 5-7oooKR. (undantag finns ju dock)

Det e ju det ja inte vill betala för att filma när man e ute me skotern..elr festar elr dyligt.
Därför tänkte ja mej denna ja skickade link på,den e smidig,inget extra lull lull,billig, och dedär med minne så kan man ju kasta in ett 2Gb minneskort å se glad ut..utan problem.

Men tackar för svar,och för en påbörjad vettig diskusion.

skriv mera bara.
//Finland.

Pou

Medlem
14 nov 2006
14
0
1
Finland
GeK:
Jepp, dendär satt jag å snegla på igår oxå,men den tyx vara svår att få tag på,å priset på den blir ca: 3-450€ å de lite väl mycket tycker jag,vill inte så sattsa så mycket pengar nu till å börja med, det finns en samsung sportkamera som e grym,men den e oxå dyr! Samsung VP-X110 L,å va allt nu dom hette,den e najs.

Har nått begagnat kit tillsalu då kan man ju fråga här på sammagång,eftersom många tyx läsa denna tråd.

http://helmetcameracentral.com/2006/02/20/archos-av-500-dvr-digital-mini-cam-helmet-cam-system/
Där e den samma archos kameran oxå,med priset,så man ser ju lite vartåt de lutar.... (( AV 500 w/30GB + Digital MiniCam = $500 + $180 = $680.))

Pou

Medlem
14 nov 2006
14
0
1
Finland
Hmm...
ARCHOS MINI-KAMERA 1 495,00 kr
ARCHOS 404 30GB + 3 395,00 kr
4890kr.= 530€.

Njä..tycker de blev dyrt..å då har man en kamera man inte kan filma "vardaglit"med,kanske inte är så skoj å springa me en liten "bulletcam" i handen..

Men för hjälmen när man sitter på skotern vore den toppen. (men dyrt)