Vagnskadeförsäkring?

TjReal

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Var uppe i fjälls i helgen och råkade där ut för ett smärre missöde. Körde efter leden i rätt bra tempo när det dök upp ett rejält gupp, alla dämpare slog igenom och det small till rejält i boggien och började skramla så in i helskotta. Jag stannade och stängde av motorn. Tittade in i boggien för att upptäcka att drivaxeln har släppt från ena sidan. Mer finner jag att det är en reva i bandtunneln från lagerinfästningen och en bit bakåt. Oljestickan till kedjehuset är av, så jag förmodar att det är bara skrot kvar av drev, kedja och allt som hör till där inne. Min fråga är då att är det någon som vet om detta kan klassas som vagnskada försäkringsmässigt och få skotern reparerad på så vis?

All slags feedback är av högsta intresse.

Attachments

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
spontant ja men säker är jag faktiskt inte
enklast är att ringa ditt försäkringsbolag o fråga ...

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Ett tips till är att leta på försäkringsvillkoren och lusläsa (och se till att förstå) dem innan du pratar med försäkringsbolaget. Det brukar löna sig att vara mer påläst på villkoren än den skadereglerare man gör upp affären med.

TjReal

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
trodde skotern skulle kosta multum att laga, men när jag nu plockat isär allt och beställt grejjer som va trasigt så hamnade jag på en grand total av: 1085:- :D