Val avYamaha 4T, warrior eller vector mtn?

leipojärvi

Aktiv medlem
7 jan 2008
64
1
6
luelå
hejsan, jag är ute efter en yamha 4t. jag har 2 stycken val, warrion eller vector mtn. skriv vad ni tycker och varför
:)
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Sv: vad ska jag välja ?, och varför

Beror ju lite på var du är mest när du är ute och kör. Kan inte uttala mig om vectorn då jag aldrig prövat en. Men en 04:as och en 07:as Warrior har jag haft och måste säga att den senare är en helt underbar skoter som ger dig ett leende på läpparna som får dig att tacka gud att han satte öronen där han satte dom. Dock skulle jag komplettera skotern med en 44mm matta med no-slip drivhjul för att få ut det mesta av skotern. den matta som sitter orginal (32mm) räcker inte på långa vägar till effekten.
När detta är gjort tycker jag att du har den absolut bästa crossovern som går att få, pröva får du se:rock:

//Danne
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Dra pulka med funkar alldeles utmärkt. Beror lite hur du menar med bra i snön, det är ingen bergsget men för att leka sönder myrar, klättra i medelmåttiga fjäll och annat sånt där som är så f--bannat roligt funkar den ypperligt. Balansen och viktfördelningen i den är inte av denna värld och observera att detta nu gäller för Warrior´s 2006 och framåt. Modellen före det är en helt annan sak och ska inte jämföras tycker jag.

//Danne
 

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Jag kör med originalmattan på min Warrior GT 2007 och tycker den har ett riktigt bra fäste. Klart att det blir ännu bättre med 44 matta, kanske en bra 38 matta skulle räcka gott.
Vectorn har väl förgasare medans Warrior från 2006 och frammåt har insprutning.

Fast jag antar att prislappen skiljer en del. Ska du bara klättra upp för branta fjäll hela tiden är väl Vector Mountin bättre. Till all annan körning skulle jag föredra Warriorn.
 

woll

Välkänd medlem
2 feb 2008
104
0
6
kör med 51 kams matta på min warrior nu. .funkar prima i snö....den bara skottar sig fram
 

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Om man ska välja motorkaraktär så faller 1:a platsen på Warriorn!
Vectorn är inte dålig...men känslan att den aldrig slutar dra finns ej i lika stor utsträckning som det gör med Warriorn!

Har också blivit förvånad hur bra den går i snön, men bergsklättrare är det nog inte.
Var och drog med min Warrior idag ospårat på isen....lite tryck på gasen, ååå vips 160 km/h! (den ville bara fortsätta öka!) Det är den känslan som är så skön! Var tvungen att snabbt lätta på gasen pga man vet ej vad som finns framför och speciellt om det börjar skymma.
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
jag har haft en -05:as Vector MTN. det finns betydligt bättre maskiner om du ska ha en mountain maskin.

jag skulle satsa på Warriorn då den har mer klös och är betydligt roligare än vectorn. och ljudet ur maskinen!!!!!

har nu en Apex MTX -08 och den är jag kanonnöjd med. sköönt ryt i maskin.

sen är ju fjädringen i vectorn grymt dålig std. dämparna suuger!
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag har en vector mtn och är grymt nöjd med den.
extremt lätthanterlig och rolig.
har nu förstärkt tunneln och värre dämpare och en gummikloss ditsatt under fjädern så att den inte ska slå igenom lika lätt.
nu är fjädringen perfekt.
har kört rs rage också men tycker inte om den skoter personligen lika mycket som min...
fjädringen är i princip obefintlig och den far omkring som ett bananskal överallt samt mycket byngligare att hantera.
men motorn i warriorn kan hända kompenserar upp det hela och gör den till en roligare maskin.
 

rallymarkus

Välkänd medlem
4 dec 2004
162
0
6
jokkmokk/stockholm
hej jag kör en vector 05:a o jag är helnöjd gick mycket bättre än jag vågat hoppas på.. o smidigare än jag trodde.. jag är mer än nöjd
fast fjädringen e väl inte den bästa....