Vanligaste märket?

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Satt och diskuterade med en kompis dag om vad som är vanligaste märket inom skotercross/skotertävlingar, han var helt övertygad om att det var Polaris medans jag trodde på antigen Ski-Doo eller Lynx.
Någon som har en aning?
 

torger

Välkänd medlem
25 feb 2010
102
0
6
Östersund
i sverige skulle jag nog kunna tänka mig att brp står för marknadsandelarna, men i världen usa,kanada osv tror jag faktiskt polaris är störst! jag säger inte att de är så men de är vad jag tror iaf.
 

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
alltså, räkna inte bort AC tror då dom är lika stor som polaris iaf. ska vara ritkigt ärlig så tror ja brp, polaris å ac har ungefär lika många förare. dock yamaha verkar ju har slutat totalt.
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Jag tror att BRP är störst, först Lynx och sedan Ski-Doo. Därefter Polaris och AC och sist Yamaha :)
 
S

sled_luleå

lite synd att inte lynx finns i usa eller kanada, tror att de hade kunnat sälja bra där. det är förarna som dominerar, tror inte att skoter märket spelar någon roll. Ibland vinner Hibbert (Arctic cat), ibland ross martin, levi levallee eller tj gulla (polaris) och ibland robbie malinoski (ski-doo).
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Håller med sled_luleå om att det är synd att inte Lynx säljs i Amerika. Är inte alls insatt i skotercross, men i Sverige tror jag att Lynx dominerar på banorna (?)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Håller med Volvolarsa, att det sitter mkt i föraren. Men än om jag inte följer med sporten så mkt så läser jag ibland resultaten. Lite kul att krille inte plockar hem lika mkt priser sedan han gick över till polaris.... eller?:p
 

Ben-dover

Välkänd medlem
11 nov 2010
124
0
6
I infobladet på Arctic cat cup så stod de hur det var fördelat där. Kommer inte ihåg exakt men Lynx toppade i alla fall. Tror de följde Ski doo, Arctic cat och polaris faktiskt. Osäker på slutet där, läste hur försäljning fördelats så kan ha blandat ihop där haha. .
 

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
44
Norrlänska skogen
Håller med Volvolarsa, att det sitter mkt i föraren. Men än om jag inte följer med sporten så mkt så läser jag ibland resultaten. Lite kul att krille inte plockar hem lika mkt priser sedan han gick över till polaris.... eller?:p
Viktor Stenman verkar inte heller lyckas me skidoo, han får inte maskinen att funka ordentligt...
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
gick ju ändå bra för yamaha när dom hade racing teamet, så dom skämde ju inte ut sig totalt direkt, men för att spara pengar så lades det ner men var tal om att ta upp det om något år igen
 

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
Pratade med en hos yamaha ÅF i stan och han sa att yamaha kommer inte satsa på skotercross förns det kommer en renodlad 4-takt klass.