Var finns det sydligaste pudret till helgen?

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
tack:) då ska jag försöka ta mig upp till nästa helg.. hoppas de inte blir + grader..

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
hur ser de ut i gördalen? tänkte sticka iväg på lördag å va kvar till måndag tisdag..

K

kenth

Den här tråden börjar bli viktig nu. Hur ser det ut? Vem har puder? Det är frågan.......

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
hur ser de ut i gördalen till helgen? nån som va där i helgen?
jag va där förra helgen å då va de kanon fint.. är så sugen att åka upp igen..

eller finns de nå bättre ställe att pröva på?

E

ejwbegysv

hur ser de ut i gördalen till helgen? nån som va där i helgen?
jag va där förra helgen å då va de kanon fint.. är så sugen att åka upp igen..

eller finns de nå bättre ställe att pröva på?
Hej..

Ja efter regnandet så blev det tyvärr hårt i Gördalen...

Jag ska upp i helgen...

Runt Gäddede/Jorm ska det visst vara galet nu har jag hört... surt att det är så långt...

K

kenth

Fy fan vad sugen jag blev nu. 90 cm puder! Här hemma har vi 50cm skare och socker(på de bästa spotsen)........
Måste bara i väg!

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Vi har också hård skare men fortfarande så finns det mycket lössnö om man håller sig på öst sidorna på bergena, där inte solen kommer åt och trädena står tätt. Har hittat mycket ny rolig åkning på grund av det, prova...

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
vi har då socker snö med fläckvis 1 cm rena is fläckar ovanpå.... har slitit bort min dekal på sidan :(

salis

Aktiv medlem
30 aug 2004
96
0
6
En färsk rapport efter dagens kärning skulle jag värdera oerhört! =)
Blev så jävla sugen på att dra iväg, har inte alls hunnit åka så mkt som man hade tänkt sig, denna säsong.
/Henrik

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.156
986
113
Stora Blåsjön
Rapport direkt från fjället :)
Snön har töat ihop lite så det är lite mer kompakt nu.
Men fortfaranfe riktigt fint före. Eftersom det är lite hårdare får man slita lite mer i skotern i skråingen.
Men åker man upp så blir man inte besviken!

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Dags att sparka igång den här tråden igen. Nu är det mycket snack om pudret runt Stora Blåsjöfjället, men finns det vita guldet längre söderut.
Lite tungt att köra 70+ mil enkel var och varannan helg.
Försök att uppdatera med bra info och inte bomba med meddeladen som vissa gör i "Snödjup i sverige just nu" tråden.

E

ejwbegysv

Kenth: Du får dra till Gördalen :) inte så djupt puder men ändock ca 5-7dm :)

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Jag har 1,4 mil på skotern nu och förra året 30/12 hade passerade jag 100 mil!!! Jag mår dåligt. På riktigt. Jag mår riktigt jävla dåligt!

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Samma här... inte kul det här! brukar vara i funäs och köra den här tiden, men inte ens där är det körbart nu, något håller på att hända här på våran lilla jord....

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Samma här... inte kul det här! brukar vara i funäs och köra den här tiden, men inte ens där är det körbart nu, något håller på att hända här på våran lilla jord....
De är för att typ hela sverige har köpt pro rmk... haha