Var köper man BRP originaldelar billigast?

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
www.ronniesmailorder.com har bra priser på OEM-prylar.

Har handlat där själv ett flertal gånger, har alltid funkat klockrent. Rekommenderas starkt!
Riktigt bra sida var de där. Du som beställt några gånger, hur mycket brukar tillkomma i frakt och allt sånt?? Samt hur lång tid brukar det ta?? Dom hade ju riktigt bra priser, nästan halva priset på många delar.
 
6

600xrs

ni som gillar ronnies, då rekomenderar jag http://www.jaycoxpowersports.com/ bättre priser än ronnies och har inte haft några som helst problem därifrån, tvärtom.

beställde slirdrev, kedja, lyftbåge bak och lite annat därifrån... drevet var restat så han skulle inte få tag i något drev förens en månad senare, han mailade mig och frågade om jag ville vänta eller ta prylarna han hade hemma.
jag svarade att jag väntar och tar rubbet i samma paket, som kompensation för att han inte fick tag i drev förens 4 veckor senare gav han ett bättre pris samt skickade med några t-shirtar :)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Bra info, samma fråga till dig då. Vad går kalaset på, utöver priset för delarna. Frakt och tull och allt vad det nu är. Aldrig köpt från andra sidan tidigare.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Min förra order var på ca 828$, tillkom 75$ i frakt för ett kolli exakt lika stort som en flyttkartong som vägde ca 20 kg.

Åkte på tull också, men jag minns inte summan. Tror det blev runt 1200-1500 kr. (Dom hade skrivit ner ordervärdet till ca 500$ för tullens skull)

Då jag beställer brukar jag räkna dollarkursen till 10kr, då kan man räkna in frakten och tullen i det, en tumregel som funkar hyggligt.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Oj! Årets trådlyft, 2 1/2 år gammal tråd.

Men dom kanske slutat sälja hit.

Men du får en länk till en annan firma som säljer OEM Ski Doo delar och levererar hit. Jag har själv handlat där ett par-tre gånger bara i år. Undrar om dom inte är absolut billigast på originaldelar. Ser iaf ut så då jag jämfört med Ronnies mfl.

Länk: http://www.oemsledparts.com/
De säljer också eftermarknadsprylar som skidor, tillbehör, kläder, hjälmar osv.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

jeolo

Aktiv medlem
17 dec 2005
64
0
6
Boden
www.home.no
Jag har försökt beställa två gånger utan resultat.

Ronnies skrev:
We have received your order online. Unfortunately we cannot sell BRP parts outside of the U.S. I have done a void on the transaction to your card and I have cancelled the order. We apologize for the inconvenience.

Thank you,
Colleen
Web Sales
Ronnie's Mail Order
Ronnies skrev:
That is BRP’s rule. If we are caught shipping parts outside of the U.S. we will lose our franchise.

Thank you,
Colleen
Web Sales
Ronnie's Mail Order
JAYCOX skrev:
International Orders
Home » Shop Online » International Orders

Restrictions: Due to contractual dealer agreements with Bombardier Retail Products, known as "BRP".We are restricted from offering "BRP" products outside of the U.S.A.
Någon som vet alternativa leverantörer eller är det kört?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
När jag beställer från USA använder jag jetcarrier.com

Bra fraktpriser även om usps är bättre. Men framförallt så får du en amerikansk adress just för sådana här tillfällen.
 

jeolo

Aktiv medlem
17 dec 2005
64
0
6
Boden
www.home.no
Tyckte OEM var så jobbiga när dom skulle ha faxkopior på kreditkort och körkort för internationella beställningar. Mailade David på blocket, han som har billiga remmar och brp-tillbehör, fick bra pris där.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Tyckte OEM var så jobbiga när dom skulle ha faxkopior på kreditkort och körkort för internationella beställningar. Mailade David på blocket, han som har billiga remmar och brp-tillbehör, fick bra pris där.
Jag checkar ut via PayPal, har kreditkortet knutet dit. Mycket smidigt. Så några kopior på kreditkort o körkort behövs inte.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk