Variator kit renegade 800 - 07

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag har nyss köpt en renegade 800 - 07,
har en kompis som sa att jag skulle köpa variatorkit, andra skidor osv.

Så tänkte var finns de variator kit, alltså nån sida... eller är de bättre att fråga skoterhandlare? och vad är de för fördelar me variator kit?

Och så har jag läst att dom kan käka remmar, och att en del då drevar ner dom 2 - 3 kuggar, skulle ni rekomendera att göra de eller ska man köra och se hur de verkar ?:)
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Summit modellen har tugga mkt remmar.
dom flesta har åtgärda det med att dreva ner 2-3kugg och montera v-kit som dynamo joe kit.

rekomenderar ett kit från dynamo joe till renegade.!
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Vet nån vad dom ligger på för bränsleförbrukning på hård och lugnkörning?
Alltså på en Renegade 800 - 07
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Bränsleförbrukningen ligger på ca 1,8-2L.. Va ju dålig variator set på summiten men är näst intill ultimate på renegaden. Har ju bästa draget till 100a. Vet att många drevar ner på dom korta men komihåg att byta kedja.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Bränsleförbrukningen ligger på ca 1,8-2L.. Va ju dålig variator set på summiten men är näst intill ultimate på renegaden. Har ju bästa draget till 100a. Vet att många drevar ner på dom korta men komihåg att byta kedja.
Okeej, ser att du också har en renegade. Har du den original eller har du bytt något? och den går bra? :)
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
Den går superfint. Tar sig hur bra som helst..!! Ända problemet ja haft var när en glödlampa för bromsljuset gick sönder:) hehe... Den är helt orginal. Pratade med Affe på mcxpress om variator-kit och han sa att det va helt onödigt..!!:cool: