variator problem rev -06

dennan

Välkänd medlem
5 mar 2008
168
0
6
31
Edsele
Hej alla skoter tokiga!
har fått probem med premiär variatorn. Den vill inta ta tag i remmen då man drar på, går bra om man smyger. men sen behöver man bara trycka till lite på gasen så slirar de.. har precis bytt rem och kört in den. sen ibland låter de som nått är löst nån stans nere vid drivhjulen men kan inte se nått och kan inte tänka mig att de ska ha nått med variatorn att göra.
// Dennis
 

dennan

Välkänd medlem
5 mar 2008
168
0
6
31
Edsele
okej.. lät inge vidare.. måste man byte hela variatorn eller går de att byta bara armarna? helt grön på de här med vatriatorer..
 

dennan

Välkänd medlem
5 mar 2008
168
0
6
31
Edsele
har pratat med en kille på lynx så ska få komma in med skotern imorn ska han kolla på den :) låter bra att de går att byta en och en om de skulle vara de. lite små panik då jag planerat in borga om två helger :D
 

East

Aktiv medlem
8 dec 2007
76
0
6
Östersund
Hej alla skoter tokiga!
har fått probem med premiär variatorn. Den vill inta ta tag i remmen då man drar på, går bra om man smyger. men sen behöver man bara trycka till lite på gasen så slirar de.. har precis bytt rem och kört in den. sen ibland låter de som nått är löst nån stans nere vid drivhjulen men kan inte se nått och kan inte tänka mig att de ska ha nått med variatorn att göra.
// Dennis
Ser att du åker 440. Ja hade samma symtom på min rev 440, då var det slirdrevet som var kass. Så ett tips är att kolla det.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Ser att du åker 440. Ja hade samma symtom på min rev 440, då var det slirdrevet som var kass. Så ett tips är att kolla det.
äre de så hade ja då inte satt ett nytt då de kostar smultron från plånkan:)