Variatorkit till F7

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Har en Firecat F7 -06.

Den är ju bra pigg i början men sen är de som att de händr ej så mycket.

Vad bör man göra, vilket variator kit ska man satsa på?

Vilket märke ger mest för pengarna?

Och hur mycket olja rymmer oljetanken?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
v-kit + ner drevning är att föredra på F7orna. Många sätter M/ drevning på F7orna. Enorm skillnad.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Bengan har nå v-kit som ska vara bra. Annars kan du maila eller ringa PFracing och prata med dom så får du ett bra v-kit
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Dreven till DDn är dyrare än till dom med vanligt kedjehus. Kommer inte ihåg vad M7an har för drevning.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
ja ett v-kitt är verkligen nåt som behövs till alla f7or jag körde med ett epi kit på min funkade bra.
 
B

Biosteel

heavyhitters har jag prövat på en F7 motor och går sjukt ruskigt mycket bättre med de. har att jämföra med andra märken som inte presterade likabra. inget dåligt köp :)
 

boggy

Aktiv medlem
6 nov 2007
78
0
6
heavyhitters har jag prövat på en F7 motor och går sjukt ruskigt mycket bättre med de. har att jämföra med andra märken som inte presterade likabra. inget dåligt köp :)
Låter bra de ! :)
Något tips på inställningar?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
tanken rymmer 2,65 L å alla årsmodeller verkar ha problem med att lampan tänds för tidigt , 03:eek:rna fick en ny givare (uppdatering) efter nått år men den var lika dålig :( ....

HeavyHitter är fina vikter (äger själv 3 st kitt) men att skotern går hårdare än med andra fabrikat stämmer inte riktigt utan de har mer å göra med hur bra man lyckats ställa in dom ...
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
vet bara att jag en ny till min 03:a som aldrig blev monterad då jag plockade bort separaten , känner folk som monterade den utan att de blev ngn skillnad , märkligt att de ska vara så svårt att få till ett så ynkligt problem kan man tycka ..