Variatorrem tc 1000 -98

kirk

Aktiv medlem
3 aug 2004
90
0
6
56
Upplands Väsby
Hejsan jag har lite problem med min tc den har dragit av 2 remmar på ca 40 mil den ena i hög fart ca 140 km/h men den senaste gick av i cirka 50 km/h (original ac 0627-020)
är det någon har några bra tips om varför och hur lösa problemet med remaptiten?
 

Pupp

Välkänd medlem
5 dec 2004
141
0
6
Bredbyn (Ö-vik)
Hade samma problem med min storm 800... sist så höll remmen i en vecka + 1 dag...
det var gator extreme (usel) och ultimax 2 klarade inte heller av påkänningen,
men ultimax 3 funkar fin fint..:)
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Jag har en portad och fixad TC 1000 -00 och har inga problem med att originalremmarna ryker om jag varmkör ordentligt innan jag fläskar på,
ger jag däremot skaftet med kall rem så så drar den direkt.
Kolla variator inställningarna innan du byter rem, och sen kan jag säga att Ultimax håller inte bättre än Arctic's original och är dessutom betydligt mycket dyrare nu när Arctic sänkt priset
 

kirk

Aktiv medlem
3 aug 2004
90
0
6
56
Upplands Väsby
Jag har fått pris på ac original 670 kr ultimax 3 639 kr ingen stor skillnad men billigare än original... vad menar du med kolla variatorinst. linjering eller?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Linjering, avstånd, att den växlar som den ska, inget som kärvar/är slitet i variatorerna men framför allt att motorfästena är jysta så inte hela knotan rör sig, för då finns det inte en rem i världen som håller.
Att Ultimax 3:an inte kostar mer? jag hörde ett pris på runt 800 pix men men det spelar iof ingen roll när Arctic's original funkar perfekt för mig och (enligt dom meckar jag pratat med) för alla andra också.