Tja, igår gick det åt helvete med f7an, smällde en rem och hade världens problem att få dit nya. Fick inte isär skivorna på sekundären, men med 6personer och dubbad matta gick det tillslut att tvinga dit den. Har en arctic cat f7 efi snopro från -05 men den har sekundär variatorn från en -06. Vet någon hur man särar på skivorna på lättast sätt?
Samt tror att det blev fel rem som åkte på nu, slängde dit en original rem (0627-034) som ska vara till just min modell, men kom på i efterhand att det var bytt sekundärvariator och -06an ska enligt tabeller ha remmen som heter 0627-044, vad är det för skillnad på dessa två remmar?
Tror ni det går att köra med 0627-034an som sitter på nu eller måste jag byta till en 0626-044a? Just nu tjuter remmen när man står på tomgång, är det bara för att den är ny eller är det för tight? samt hur långt ska man köra in en rem?
Så för att sammanfatta:
1: Hur får man isär skivorna på en arctic cat f7a från -05 med -06ans serkundärvariator?
2:Kan jag köra med 0627-34 remmen eller måste jag byta till 0627-44 remmen?
3: Varför tjuter remmen på tomgång? vad jag gör åt det?
Tack ifall ni orkade läsa igenom texten, mvh Tim!
Samt tror att det blev fel rem som åkte på nu, slängde dit en original rem (0627-034) som ska vara till just min modell, men kom på i efterhand att det var bytt sekundärvariator och -06an ska enligt tabeller ha remmen som heter 0627-044, vad är det för skillnad på dessa två remmar?
Tror ni det går att köra med 0627-034an som sitter på nu eller måste jag byta till en 0626-044a? Just nu tjuter remmen när man står på tomgång, är det bara för att den är ny eller är det för tight? samt hur långt ska man köra in en rem?
Så för att sammanfatta:
1: Hur får man isär skivorna på en arctic cat f7a från -05 med -06ans serkundärvariator?
2:Kan jag köra med 0627-34 remmen eller måste jag byta till 0627-44 remmen?
3: Varför tjuter remmen på tomgång? vad jag gör åt det?
Tack ifall ni orkade läsa igenom texten, mvh Tim!