Variatorrem!

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag brukar avlasta den gängade plast delen så plast gängorna inte behöver nötas av Alu när man drar åt den och då känner man även lättare när den gått i botten och hur hårt man kan dra, annars känns de lite som att man har kvar att dra åt innan den sitter. Ang kittet så tror jag de kittet är till Variator utan gängan längst ut men den går säkert sätta upp i svarven eller fräsen och få den passa men tror inte den passar bolt on

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Fan då måste man ju ha lös sekundären, avlasta med hjälp av typ gängstång och mutter+större bricka i båda ändarna, sedan ta bort eller lägga till bricka på plastgängan, dra åt den, ta bort gängstång och diverse, montera på axeln sedan på med rem och lyssna om den lever om, annars repeat :eek: huff lät inge kul :/

aj satan, det var inge bra, då vare rätt onödigt att beställa :/ tur att den var billig, hah!

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
De räcker ju med att avlasta plast gängan genom att vrida isär skivorna och sätta ner en bit av remmen som att den växlat ut, om kittet inte skulle passa kan jag köpa de av dig

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Niffe, tack! :)

JRO, jo men fick ju inte särat på skivorna på den här jävla skotern hehe:) men hade ju kunnat banka in remmen och på så sätt sära på skivorna. Ah passar det inte på min så kan vi lösa det där.