Variatorrem

Katastrull

Medlem
3 dec 2011
24
0
1
Örnsköldsvik
Hallå, jag har lyckats dra av ställskruven på sekundären nu när jag monternade min nya rem och remmen ligger nu lite högt i sekundären och då är den även lite för spänd. Min fråga är då om jag kan köra ändå även fast den ligger lite högt och är lite för spänd utan några allvarliga konsekvenser? Jag ska vara uppe i fjällen i två veckor nu och har ingen tillgång till rätt verktyg så jag kan fixa det tyvärr. Påvärkar det inkörningen av remmen att den är lite spänd och ligger lite högt? Det är en team sekundär på en polaris.
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Går det inte att få ut ställskruven och köpa en ny? Råkat ut för samma grej att den gick av men gick att få ut då det fanns material där jag kunde få grepp med en tång. Sedan ska man ju använda variatorverktyget när man ska sära på skivorna och sedan låsa med ställskruven. Skruven är alldeles för klen att sära på skivorna med

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 

Katastrull

Medlem
3 dec 2011
24
0
1
Örnsköldsvik
Undrade bara om man kunde köra även fast den va för spänd (remmen alltså), körde en bit o då kröp den ut själv så jag kunde ta den med tång och sedan sätta dit en ny och jo ja fatta ju att man må använda variatorverktyget för o sära på skivorna.