Vart hittar jag "betterboards"

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jo men då är det ju en helt annan femma när dom är over here ;)

hade vart jävligt bra att slänga på skoitern och dessutom blir ju alla 14åringar gröna av avund ;)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
NTC har slutat (ska sluta) sälja Better Boards från F-bomb. PGA försenade leveranser etc.
De kommer istället ta in snoweliminators som finns på SLPs hemsida.

Runt 1800-2200kr kommer man nog få punga upp för ett par sånna här i sverige.

Har själv beställt ett par.. Bör komma vilken vecka som helst! ;)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
okey du får komma med en recension av dom sedan, både installation och funktion ;)
Vet inte riktigt om jag kommer kunna ge någon bra feedback då jag bygger om mina fotsteg helt! :rolleyes:

Men med tanke på att 85% av alla turbo trimmande yamma nytros byter så är de ju inte någon fråga att de är bra.
Fördelen är ju att du slipper snö / is uppbyggnad på fotstegen samt bra mycket bättre fäste!
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Lyfter tråden igen.

Har länge varit sugen på att köpa betterboards/sno eliminators. Det som har hållit mig tillbaka är funderingen på om man förlorar mkt i värdet på skotern om man moterar såna.

Så vad tror ni? Förlorar man mkt? blir den mer svårsåld när de väl kommer till de?
 

Svackan

Aktiv medlem
4 dec 2006
72
0
6
Guldstaden
www.ty4stroke.com
Så vad tror ni? Förlorar man mkt? blir den mer svårsåld när de väl kommer till de?
Jag kan ju bara svara för mig själv men jag skulle betala mer! förutsatt att det är snyggt gjort osv.. samma sak om det sitter bättre matta/skidor/v-kitt mm
Om du hittar rätt köpare så borde de inte vara nått problem, men det finns ju folk som värdesätter orginal..
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag kan ju bara svara för mig själv men jag skulle betala mer! förutsatt att det är snyggt gjort osv.. samma sak om det sitter bättre matta/skidor/v-kitt mm
Om du hittar rätt köpare så borde de inte vara nått problem, men det finns ju folk som värdesätter orginal..
Det är just av den anledningen jag funderar på om de är värt de. Skulle tro att dom flesta värdesätter orginal mer. Jag själv är mer benägen att köpa nått som är orginal då man vet att det inte är nått 'klåpar-jobb' gjort på den. Men som du sa så kan den ju vara mer lättsåld om det är snyggt å bra gjort. Självklart lägger jag ner tid å arbete på att göra de snyggt å bra. Vem vill åka runt med en skoter som har nått arbete gjort på den som inte ser bra ut?
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Vart köpte du dom? Du har väl inte haft ut skotern nått å testat den sen du monterade dom?
Köpte dom hos richmotorsports.com!

Nej det har jag inte. Men kan redan nu säga, KÖP.. du kommer INTE bli besviken..

Sen tog jag lite bredare då jag gillar dom stegen.

Men M-seriens / Edge Fotsteg borde passa din skoter bra! (om det inte finns till den gamla mountain cat serien!)
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Okej, de var snabbt :) får se om de blir några. Vill verkligen ha nått som ger mig bättre fäste för fötterna å då är ju delen att slippa all snö å is på fotstegen bara ett plus:D Men de känns som de kommer att ta emot att kapa i fotstegen.. Fast jag har ju den gamla bandtunneln kvar så jag tänkte att jag kan ju öva på den en gång för att minska risken att jag förstör fotstegen totalt:D
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Har börjat fundera på att kanske göra egna.

Kollade på den här bilden och fick en liten idé.



Man borde kunna ändra dom lite genom att man gör en liten grepp kant i bakkant av hålen.



Om man först kapar ut hålen (kapar dom mindre än man hade tänkt att dom ska bli), men sedan sågar ut två skåror en bit bakåt i hålen och sedan sätter upp dom i en pelarborr och gör små urtag i framkant av 'fliken'. Dom kommer att fungera som grepp för fötterna. Sedan bockar man upp 'fliken' (efter den sträckade linjen) till en lämplig vikel.

Tror ni att de skulle kunna fungera elr är de bättre att köpa ett par från en leverantör?