Vart kan jag hitta topplockspackning (xcr/xlt)

R

Robin

Finns det möjligtvis någonstans där jag kan hitta separat topplockspackning till min xcr 600?

ÅF i Kiruna ska ha lika mycket som för en hel packningsats :eek:

//Robin
 
R

Robin

japp, packnings/topp satser finns lite överallt i pirat, billigaste var för 708kr på skoterbutiken sist jag beställde. Dock hade motorhuset orginal topplockspackning... för 883kr :eek:

//Robin
 
R

Robin

jaa student plånboken är smal redan nu, för smal!

Men jag funderar på att om det skulle vara topplockspackingen som är åt fanders. det är som att cylinder, topp är FÖR tät :confused:

Blir som ett så stort tryck att luften skjuts ut ur insuget och avgas sidan när kolven är påväg upp. sen suger den in luft när kolven är påväg ner.

men fick det att funka med glytande tätning några varv sen började samma sak igen, därför jag misstänker packningen.
 
R

Robin

kanske förklarade lite fel men det är iaf så här:

När kolven åker upp blåser den samtidigt ur luft som ligger mellan toppen och cylindern genom insuget och avgasidan.
När kolven sen går ner suger den in luft, och vart ifrån kan den suga luft om inte från toppen?.
Det var antingen så eller tvärt om, skitmysko är det iaf.

Dessutom kunde jag motverka detta genom att täta med flytande tätning, men efter några varv så börjar det igen pga att det inte pallar trycket och blir hål igen.

Fredrik: ringer dig senare idag isåfall, är det en ny eller beggnad?

//Robin
 
R

Robin

Synd att det inte var topplockspackning du hade.

Får blir att köpa en ny packningsats, det kommer svida i plånboken.

Men bara jag får i ordning skotern blir det en trip till riksgränsen innan sommanförvarningen.

Kommer endast behöva topplockpackningen så om någon är intresserad av de andra packningarna så säljer jag gärna vidare satsen för en billig peng. Hör av er!

//Robin