Varvräknarproblem Lynx ranger mountain 800 H.O -2004

Nafas

Välkänd medlem
3 nov 2009
190
0
16
Sorsele
Har en mountain 800 H.O som rubriken lyder och varvräknaren har ju ett eget liv... far fram å tillbaka då man gasar så man har ju ingen som helst aning om vilket varvtal skotern ligger på.

Kan hända att om man börjar lungt å försiktigt från början så kan den visa någorlunda men oftast far den.. precis som den inte hänger med eller vet vilket varvtal den ska visa.

Varvräknaren är splitterny som sitter där nu och det är inte den det är fel på..

Hört nått ryktes om voltregulatorn kan ställa till med detta så därför undrar jag om det är någon fler som har/haft detta bekymmer för går ju inte ställa om variatorn då man inte vet hur mkt den varvar.
Fick veta lite till att tydligen går strömmen via hastighetsmätaren till varvräknaren..kanske är den som jävlas.
 
Last edited:

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Kolla så du har bra jord till mätarna, vill minnas att de spökade för mej en gång... Minns jag rätt så går 3 jordkablar ihop till en i ett kontaktstycke i nederkant på huven, där var mitt fel iaf, men testa å dra en extra lös kabel hela vägen så ser du ju direkt om de blir nån skillnad...