vatten körning.

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
Du skall nog inte köra förfort heller när du kör ner i vattnet "väldigt noga om du inte kommer ut plant utan kör ner från en kraftigt sluttande strand tex"
då brukar skoter fortsätta ner :(


30km/h och 3m från kanten plugget :confused:
 
E

Ej medlem/Inloggad

vatten

tejpa och silicona igen alla tänkbara ställen som vatten kan tränga in, ta lös dynan, monter en flytdunk där istället(och eventuelt på bärarmarna) hålla mycket gas, och om det är första gången inte göra några avancerade övningar och hålla sig nära land där det inte är så djupt!
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
tack så myck:) fick reda på ett och annat ja inte redan viste i alal fall:) men de är just de där me gasen som bekymrar mig:confused:

sen kan ja ju säga att de e en gammal Phazer på en 80hk ja tänkte prova me först:p
 
E

Ej medlem/Inloggad

Phazer..

Hur har du lyckats få ut 80hk ur en gammel phazer är jag mest fashinerad av...
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
kanske inte 80hk på pricken men nära. Är ca 70hk i -87an från början sen uppborrad och trimpipa:)

men åter Till Ämnet Vatten körning. hur mycke gas är ju frågan?! nån som vet på ett ungefär bara full halv ellerm mittemelan dom:confused:
MVH//oskar
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
mm.. alla säger oliak tycker ja..men man ska då inte ha för mycke fart ner i vattnet.. gasa bara när du är på vattnet.. det är bara att tad et lugnt när man åker å ha lite kännsla i tummen å styrning så är det lugnt.. man bör ju lite rutin i ljupsnö innan man börjar med vatten sóm är hårdare och tyngre och mycket halkigare än snö. men bara att köra.. =)
plus att trycka in stoppknappen fort när du sänker den.
ett till plus kan va att tejpa igen luftintagen på huven. och sen givetvis en boj fast i ett rep som är redo om man sänker på ljupare vatten.
 
Last edited:

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
70 hk original? Grabben, ta bort 20 hk från 70 så har du lite mera rätta uppgifter..
Och den orkar inte mycket en phazer på vattnet, så är mest fullfart 100+ rakt över 50m. Tåls inte att släppas nå gas eller gasas på vi kanten inte.
 

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
34
Drängsmark
men man kan inte lita på vad som står på skoterbanken:eek:
du kan ju för fan skriva in själv att den har 100hk också om det voreså
 

PolFus9

Välkänd medlem
27 feb 2005
122
0
6
Gällivare Kommun
Ska man vara noga så har jag för mig att det var 56hk i Phazer enligt yamahas egna uppgifter. Exitern hadde kring 70hk utan stypningar.