Vector sp 06

jorme

Aktiv medlem
2 mar 2013
76
0
6
Bureå
Finns säkert flera trådar om vectorn på forumet men tänkte man kunde kanske få lite uppdaterad info.. Efter ett par år utan skoter börjar jag bli lite sugen igen. Å som rubriken lyder så har jag sneglat lite åt 4t hållet. Vet att det inte är nån riktig busmaskin men jag är väl en sån som kanske kör max 50 mil/år vill ha fint väder å hyfsade leder å även om lössnö är kul så är det inget jag prioriterar. MEN det ska ju vara kul att köra skoter å gärna fort. Varför jag kollat på 4t är för att mina tidigare skotrar skurit båda två med dyra rep som följd. Skoter är ju aldrig billigt men när man har tre barn å inte älskar att skruva men gillar att köra så är haverier obra... Hur är vectorn att köra? Är vectorn ett bra köp om man gämför med liknande 600cc 2t som gått liknande mil. Har kikat lite på en 06 fö 35k å med 1100 mil på räknaren. Hur länge brukar dessa motorer gå om dom bara är efterhållna med vanlig service? jag menar dom flesta 2t med 1100 på mätaren måste väl ha varit renoverade minst en gång....