Vector SP-06

Fredde71

Medlem
2 dec 2006
30
0
1
Luleå
Jag undrar om nån har koll på vad SPn ska ha för toppvarv?, hittar inga siffror på det nånstans!
Vad har ni för erfarenheter vad gäller inkörningen, hur länge tar det innan den "släpper", tycker den känns väldigt rå, men har bara hunnit 35 mil än.
Jag skulle också vilja höra om nån mer än jag tycker att styrningen är lite seg, nåt tips isåfall!? Skulle även vilja ha fram och upp styret lite för optimal körnng stående, har nån gjort nåt åt det??
Att boggiedämparna är på tok för mjuka är väl ingen nyhet kan jag tro, men det ska fixas på servicen.
Tacksam för all info jag kan få så slipper man testa sig fram hela tiden.
Ha det gött alla!!
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
Jag undrar om nån har koll på vad SPn ska ha för toppvarv?, hittar inga siffror på det nånstans!
Vad har ni för erfarenheter vad gäller inkörningen, hur länge tar det innan den "släpper", tycker den känns väldigt rå, men har bara hunnit 35 mil än.
Jag skulle också vilja höra om nån mer än jag tycker att styrningen är lite seg, nåt tips isåfall!? Skulle även vilja ha fram och upp styret lite för optimal körnng stående, har nån gjort nåt åt det??
Att boggiedämparna är på tok för mjuka är väl ingen nyhet kan jag tro, men det ska fixas på servicen.
Tacksam för all info jag kan få så slipper man testa sig fram hela tiden.
Ha det gött alla!!
jag tror min toppar ca 8500 maxvarv men är inte säker.

Tycker inte att styrningen är nå seg du kanske bara är van nå slitna styrstål eller något... Du kan ju köpa en ställbar höjare som du vinklar rakt upp det tror jag blir väldigt skönt kanske med ett fatbar också typ fly minibend. Boggien bad jag dom fixa på 80 mils servicen då blev dom mycket mycket skönare tror inte den slagit igenom sen dess.
 

cubaxx

Aktiv medlem
5 mar 2005
56
0
1
Vilhelmina kommun
Jag skulle också vilja höra om nån mer än jag tycker att styrningen är lite seg, nåt tips isåfall!? !!
Smörj upp alla ställen på styrstången från styret samt leder ända ner till styrstagen där du ser fästen eller stöd, i dessa sitter det bussningar av plast som brukar kärva, de e trångt å komma åt men jag använder vanlig smörjkanna med pip och vanlig olja som man får försöka få på plats, sen har du ju dom ordinarie smörjnipplarna vid spindlarna som måste smörjas med fett,för där inne sitter oxå ett par bussningar av plast. Det kan ju oxå bero på att du har lite för mycket tryck på skidorna, isf kan du ju släppa balatan lite men då med risk att du äventyrar komforten i övrigt