Vem äger Bengans motor

Status
Stängd för vidare inlägg.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn

Och vad fick du betala för det här? Portningen i sig så ju ut att misstämma än själva fan igentemot avgasportens kanter

Skadan där i vänstra hörnet är det något sen tidigare eller råkade han slinta med det han nu använder som portningsverktyg?
 
Last edited:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Camata:
Antar att du lämna tillbaka dom, fick pengarna tillbaka o nya cylindrar?
Nån lag måste ju täcka det dära..:confused:
Haha. Vad rolig du är! ;)

Då hade jag ju aldrig fått köra den vintern.

Det där är exakt som de såg ut när jag fick tillbaks dem.
Det ska se ut som en "matchportning" efter borrning.
Riktigt, riktigt ruttet.
 

elBjurro

Aktiv medlem
4 feb 2006
54
0
1
hahahaha hur många helrör hade slunkit ner innanför västen då detdär gjordes?
kanterna ser ut som mina fotspår påväg hem från krogen en löningshelg.. vingla från dike till dike..
 

lennart wiklund

Välkänd medlem
21 feb 2007
117
0
16
Tyvärr är detta inget nytt.
Bengans Motor,ja jisses.....
Själv lämnade jag in en Topp till en merca 220diesel till denna Bengan någongång på åttiotalet.Denna topp skulle planslipas samt slipas in ventilerna på.Ja *****r vilket jobb.:laugh:
Såg ut som en ren ***** amatör varit på toppen.Tyvärr orkade jag inte bråka med honom dum som jag var...Toppen var snedplanad,samt att ventilerna inte var täta.Körde 100mil med toppen sedan gick packningen.Lämnade då toppen till SIMO i Östersund.Dom frågade vad det var för idiot som förstört toppen.Jag berättade var denna topp varit.Då stönade dom samt skrattade,orden jag fick var,jasså du har oxå lämnat topp till denna galning.Han berättade då om massor av grejjor dom fått göra om efter denna klåpare.Han är vida känd för sina "fina" jobb.
Fattar inte att han håller på....
verkar ju oduglig på allt han tar sig för.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det är märkligt att han hållit sig flytande genom alla år bara. Jag ska i ärlighetens namn säga att det är inte bara negativt med Bengan, jag väntar fortfarande på att få fakturan på (den nya) cylindern till en ZR440. Jag hämtade cyllen på väg upp till Åkersjön i mars -98...

Än konstigare: HUR har han gonom så många år kunnat hålla i Arctics tävlingsverksamhet och fått det att funka?
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det är märkligt att han hållit sig flytande genom alla år bara. Jag ska i ärlighetens namn säga att det är inte bara negativt med Bengan, jag väntar fortfarande på att få fakturan på (den nya) cylindern till en ZR440. Jag hämtade cyllen på väg upp till Åkersjön i mars -98...

Än konstigare: HUR har han gonom så många år kunnat hålla i Arctics tävlingsverksamhet och fått det att funka?
Men det är väl bra, då ha du ju fått en gratis cylinder? eller missuppfatta jag det hela?

//rasmus
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Hur länge höll kolvringarna i dom cyllarna...?
Lyssna på fan: HELA SÄSONGEN! =)

Av erfarenhet så vet jag dock att Wiseco-kolvar inte tycker om tight kolvspel.
Behöver jag nämna att kolvspelet var lägre än vad Wiseco själva rekommenderar?
Det blev väl en kvarts konstant honing på varje cylinder innan det hamnade på den övre delen av Wiseco's rekommendationer.

Precis som tidigare sagts så är det sååå ***** märkligt att den där rörelsen lever fortfarande.
Dock har han väl inte bränt alla sina skepp; varje år kommer det en kull nya 14-åringar som förvillas av all marknadsföring som denna gubbe förpestar Blocket med och alla rekommendationer oerfarna förstå-sig-påare ger dem.
 

mxz_fluffy

Välkänd medlem
4 apr 2007
172
0
6
östersund
oj oj oj de är inte bara jag som råkat ut för tomma löften!
beställde kolv stake lager osv till en rm 250 för nått år sedan. han lovade en vecka men jag tror de gick iaf. en månad innan de va på plats. jag tror såhär i efterhand att enda anledningen att jag tillslut fick grejorna va att jag bor i närheten och insåg ganska snabbt att det inte var någon mening att ringa utan de va besök som gällde!
 
E

ejwbegysv

Ja nu vet alla hur det ligger till...

Tror vi låser tråden för att slippa förtal osv...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.