Vem Citrerade mig? "Quoted"

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Det är en funktion jag saknar här på forumet, kanske den finns? Jag har inte hittat någon iallafall. Skulle varit lättsamt med en sådan funktion!:rolleyes:
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jag har inte stött på funktionen på nåt annat forum (har inte saknat den heller iofs) men hur brukar den isåfall te sig, får man ett PM varje gång man är citerad eller sparas en lista nånstans eller...?
Ska forska lite i ämnet.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag har inte stött på funktionen på nåt annat forum (har inte saknat den heller iofs) men hur brukar den isåfall te sig, får man ett PM varje gång man är citerad eller sparas en lista nånstans eller...?
Ska forska lite i ämnet.
Finns på några forum jag brukar kika på. Det är en funktion som brukar finnas under "Snabblänkar" sen "Vem Citrerade mig?" sen klickar man där och ser vem och vart man blivit citrerad.

Är ganska jobbigt (för mig som är van) vid funktionen, om tex inte hade hållt koll på denna tråden hade jag ju aldrig fått reda på vad du frågade mig.
 
W

w3stman

Finns på några forum jag brukar kika på. Det är en funktion som brukar finnas under "Snabblänkar" sen "Vem Citrerade mig?" sen klickar man där och ser vem och vart man blivit citrerad.

Är ganska jobbigt (för mig som är van) vid funktionen, om tex inte hade hållt koll på denna tråden hade jag ju aldrig fått reda på vad du frågade mig.
Håller med, var medlem på ett forum förut där dom hade den funktionen. Jävligt praktiskt var den, saknar den här. Är lättsamt som tex i den här tråden så slipper man gå in å kolla om man fått svar.
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
ja den funktionen finns, eller ja har så att det kommer ett mail varje gång någon skriver i tråden jag har skrivit i, j*vligt smidigt!
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Kontrollpanelen -> Redigera alternativ.
Rubriken Meddelanden & ämnesbevakning
Underrubrik Standardalterativ fär ämnesprenumerationer.

Välj att du vill prenumerera.

Fungerar det alls?
Jag har 6-7 sidor med trådar jag "prenumererar" på och har aldrig, aldrig fått mejl om svar, och min inställning är "Omedelbart e-postmeddelande".
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Har ingen susning om det funkar. Funktionen finns där men Mods/Admin har kanske stängt av/aldrig konfiggat upp själva maildelen.

Jag testade nu att slå på det så man får väl se...
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Har ingen susning om det funkar. Funktionen finns där men Mods/Admin har kanske stängt av/aldrig konfiggat upp själva maildelen.

Jag testade nu att slå på det så man får väl se...
Jag fick då inget meddelande om det du nu har skrivit.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Och jag kan då påstå att det fungerar helt perfekt.

Det kan vara så att om man inte klickar på länken så blir man avprenumererad på ämnet...

Detta kom i ett mail till mig:
*****************************
Hej Mikael_N,
camata har precis svarat i ämnet - Vem Citrerade mig? "Quoted" - som du prenumererar på i vårt skoterforum.
Du hittar det ämnet här:
http://www.skoterleden.net/forum/showthread.php?threadid=15812&goto=newpost
Här är inlägget som precis postats:
***************
---Quote (Originally by Mikael_N)---
Har ingen susning om det funkar. Funktionen finns där men Mods/Admin har kanske stängt av/aldrig konfiggat upp själva maildelen.

Jag testade nu att slå på det så man får väl se...
---End Quote---

Jag fick då inget meddelande om det du nu har skrivit.
***************
Det kan även finnas fler svar men du får inget mer meddelande om det förrän du besöker forumet igen.
Med vänliga hälsningar,
Snöskoterforumet på
www.skoterleden.net
Sveriges största samlingsplats för snöskoterfolk
*****************************
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Prenumereringen har funnits länge, och har såvitt jag vet fungerat som den skall...men som jag förstod det så är det väl inte riktigt samma sak som Polaris-jimmy efterfrågar?

camata: är du reggad med rätt mailadress? har du spamfilter som tar bort mailen?
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Prenumereringen har funnits länge, och har såvitt jag vet fungerat som den skall...men som jag förstod det så är det väl inte riktigt samma sak som Polaris-jimmy efterfrågar?

camata: är du reggad med rätt mailadress? har du spamfilter som tar bort mailen?
Bumpar upp tråden lite nu när ni uppdaterat programvaran lite grann. Vet att det skall finnas en sådan funktion i denna version av vBullentin. Något ni moderatorer vill tillföra forumet? Ganska praktist är det!
 

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Ska se vad vi kan göra. Är det en std funktion så lägger vi till det.

För er som inte får mail när ni prenumererar på ämnen: kolla spamboxen/filtret i ert e-postprogram!
Det är lätt hänt att såna här autoutskick hamnar där.