vem har byggt den här slutburken?

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Jag köpte en slutburk till min renegade -06 förra vintern...

jag skulle vilja komma i kontakt med killen som byggde den här för att jag skulle vilja köpa en till en renegade 800 -11

och jag har inget nr kvar till killen, men jag har för mig att han hette henrik och bodde i bollnäs eller borlänge eller falun.. kommer inte riktigt ihåg...
han hade massa skidoos i garaget och byggde en massa ljuddämpare..
jag hittade annonsen på blocket...

vore riktigt bra om någon visste vem det är :)



 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Skulle tippa att de är Henke som bor en bit från Falun. Här har du nummret: 070-7475799
Pratade med han igår och han var på G med burk till 800 e-tec, han skulle nog bli klar inom 2veckor med några.
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
ahh fan va nice!! tack för infon!
sjukt bra ljudämpare! måste ha en likadan till 800an :)
 

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala
Japp han kan sin sak, ska ha en jag å, men jag tänkte jag skulle köra dom 8timmarna inkörning först.
inkörning? min handlare sa att de är bara att brassa på som vanligt... dock kanske inte ligga och tokdra över en sjö... de va tydligen bättre att köra in maskin lite hårt... enligt honom
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Det är inställt program på 8timmars inkörning= bla. mer soppa och olja, sen slår den om automatiskt, men visst hård inkörning rekommenderas men inga fullgasrepor över 100 meter helst och inte längre än 2sek fullgas första 15min efter att den är varm från den startas första gången. Du ska även undvika att åka på jämngas på inkörningen utan pumpgasa och helst ingen tomgång heller.
Och jag skall köra dessa 8h innan jag monterar burk för att få optimal inkörning, valet är fritt.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
I nya snowrider står det man måste köra 120liter soppa innan motorn får full effekt.
Det jag skrev tidigare är vad BRP uppger, förutsatt att du inte låter den stå på tomgång i 8timmar förstås, men det bör helt undvikas under inkörningen.

Men räknar man 120liter och 2,5L/mil så blir ju de 48mil vilket borde ta ung. 8tim i snitttempo, alltså ung. 120liter soppa/50mil/8timmar.