Vem vet något om Trapper 600?

Epsilon

Medlem
12 mar 2007
6
0
1
TJÖRN
Klubben har rubr.skoter som dragare för spårning!Hastigehetsmätaren och ,det som är viktigare för oss ,avståndsmätaren fungerar inte!Vi har monterat loss vinkelväxeln nere till höger vid drivaxeln för mattan och konstaterat att det sitter en trasig wirebit på vinkelväxelns inre del.Man ser noll och instruktionsboken säger ingenting.Hur har wiren varit fäst vid axeln och vet någon vem som kan ha reservdelar till en Trapper 600-78?
Wiren från växeln till mätaren är OK.
Tacksam för tips
Epsilon
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
det är en fyrkantig"pinne"som ser ut som en vajer inuti vinkelväxeln,du måste försöka få ut resterande bit av den ur framaxeln.sen kan du nog gå in till en lynx/skidoo handlare och kolla i fall det finns nån som passar från dessa 2 tillverkare vilket jag tror.
sen kan du ju även kolla om det finns hos duells/rinab mm oxå
 

Bananen

Medlem
5 mar 2006
36
0
1
Hallstavik
Hej.
Vad sägs om trapper 600??
Är dom pålitliga? Starka??
Vad är det för motor i?
Kanske ska köpa en 77:as modell i helgen. 3000 kr skulle gubben ha....
Är det back på dom??
Skriv lite info ni som vet.....
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
den variant jag känner till hade Rotax 440 (samma som t.ex. Everest 440)...runt 40 kusar tippar jag. Back har dom, ev. även lågväxel men osäker. Hydraulbroms.
Fanns väl även 602 med vätskekyld 464?? Osäker på det senare..
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Har en släkting som ägde en 602:a och i den satt det en 464 LC, den gick fint men var lite känslig med kylningen men det var bara att kassta upp snö på fotstegen när lampam började lysa.
 

Bananen

Medlem
5 mar 2006
36
0
1
Hallstavik
Hej.
den jag tittade på var fläktkyld.
det var en 77:a
Finns det reservdelar?
Jag slår nog till på den.....
Den gick bra och 3000 är ju hyfsat pris....:hello: