Venture 500 01 utan gnista

Jagson

Prospect sledder
25 mar 2018
3
1
1
Östersund
Jag har bytt allt i som har med tändning att göra..spole , cdi box, tändspole, stifft...har haft hjälp med att kolla tändningslås och nödstopp ...och alla kablar...allt är ok ...men ingen ström till stiften... har även renoverat motorn...har hört något om att det kan vara ett problem med gashandtaget , någon typ av el brytare som skall sitta där...har försökt allt i över ett år nu...snart ger jag upp och skrotar den:(
Har någon något tips?
 

zappa1

Välkänd medlem
9 mar 2013
416
4
18
skellefteå
Och ingen ström går ut från tändplattan till tändspolen?.
Om nej,så har du nog felet bakom svänghjulet.
Spole som har brunnit alternativt kabelbrott.
 

Jagson

Prospect sledder
25 mar 2018
3
1
1
Östersund
Jag har ström från tändplattan...alla kablar är kollade...tändningslåset , nödstoppet och knappen på styret är förbi kopplade och även upp kollade ...spolen är också ny bytt..
 
Reactions: trixa

Micke2

Välkänd medlem
25 sept 2011
132
4
18
Ludvika
T.O.R.S bryter tändningen om tumgasbrytare och förgasarbrytare inte bryter/sluter i rätt ordning, så det kan vara värt att kolla. Om en brytare inte ger kontakt, tex.

På min Venture 500xl -02 så kopplas T.O.R.S bort genom att ta isär de två kablarna vid förgasarna, och koppla ihop dom med varandra.

Annars kan ju nån av dödar/tändlåskablarna tjuv-jorda någonstans kanske....
Svårfunnet.

Föresten:
Jag skulle starta min i somras, och då var den död. Inte ett slag.
Funderade lite, och kopplade till ett batteri utifall den skulle ha med tåndningen att göra.
(Även fast jag egentligen inte trodde det).
Då startade den genast. (Ryckstart. Hade bara små testkablar från batteriet till polerna..)
En slump?
Kanske....
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
Mät upp statorn för den kan ju ge för lite ström till cdi boxen. Kolla även på pulsgivaren om de är skit på den för den är magnetisk ,ohmmät även den.