Venture lite -08 åtgärda glapp i styrning

torna

Medlem
3 mar 2010
14
0
1
Någon som gett sig in på att åtgärda det galna glappet som är/blir i styrningen på dessa maskiner
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Någon som gett sig in på att åtgärda det galna glappet som är/blir i styrningen på dessa maskiner
Det är väl uppbyggt på samma sätt som Phazern. KOllar du min projecttråd så ser du hur jag åtgärdat det. Nu är det i princip = 0 glapp :)
 

torna

Medlem
3 mar 2010
14
0
1
Jo jag får väl riva och se. men det verkar vara någon bussning där styrleder samt "styrstång" är monterad som verkar vara den största boven.
Och ser fan ut som man måste riva halva skotern för att komma åt skiten
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det är här den stora boven är. Jag har inte ersatt med originaldelar ut beställde ett lite bättre kit från USA

 

grobosch

Aktiv medlem
17 feb 2008
98
1
8
Nedansjö
Hej

Jag tillverkade nya bussningar på jobbet till min, har funderat om man ska höra med Duells eller någon och börja tillverka på allvar, det verkar vara många som har problem!
 

torna

Medlem
3 mar 2010
14
0
1
aaa Precis där är aset! vad beställde du för något? länk?


jo jag funderade på att göra egna jag med. fast kanske i något bättre material.
 
Last edited:

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Det är en kille på TY4stroke.com forumet som gör dessa.
http://www.ty4stroke.com/viewtopic.php?t=76976
Har kollat länken och det verkar vara en mkt bra lösning, jag gjorde en snabbkoll och mitt styre glappade drygt 2 cm ute vid ändan på styret och allt är "därinne", synd att man inte kollade i sb. med filterbytet i våras

Vad fick du betala med frakt och med ev. moms o tullavgifter
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag kommer ej ihåg vad det blev. Men han skickade det som gåva så det kom rakt hem i postlådan :)