vibrationer å missljud efter mattbyte?

knot

Medlem
22 jan 2006
18
0
1
36
Delsbo
hallå. jag bytte matta (44mm) på min skoter (Rev 600 -04 blair morgan) bytte även till non-slip drivhul. Fick slipa ner gummikuddarna som sitter längst fram på boggie skenorna. och nu har jag fått vibrationer när jag kör runt 40-50 även nå raslanda ljud när jag motorbromsar? kanske nån som vet va de kan vara ? tacksamm för svar :)
 

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
37
Örnsköldsvik/Mjösöby
Lite komiskt då jag har exakt samma problem efter jag bytt exakt likadant. Vända fel, ehm...går dom att vända fel? De jag köpte såg då likadana ut åt alla håll.
 

knot

Medlem
22 jan 2006
18
0
1
36
Delsbo
jao. dom sitter rätt =/ rasslet låter nog lite mer metalliskt svårt å förklara.
tror de får bli verkstan för skotern. kosta vad de kosta vill :)
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
min polare bytte till 44 matta på en skidoo och det lät mekaniskt vid motobroms och gnissla knepigt vid körning.
efter att jag hjälpte honom att spänna mattan hårdare och exakt lika mycket på båda sidorna så försvinner det....
Tänk även på att efterspänna en ny matta efter x antal mil
 

BjörnR1

Prospect sledder
11 dec 2008
3
0
0
Hej.

Vad jag har hört så låter det ganska mycket med no-slip hjul, speciellt i början. Man "måste" köra in dessa, sedan brukar ljuden avta.

Jag har likt i min Rx1, och jag har även nybytt matta och no-sliphjul.

Mvh
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag har nyss monterat NoSlip och flångny matta. Premiärturen var förra helgen. Inte en enda vibration eller missljud.

Beror på vilka NoSlip man har, WahlBros låter, speciellt i början om man inte fräser urtag för mattjärnen med ex, en Dremel. På Doos drivisar är det redan gjort.
 

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
37
Örnsköldsvik/Mjösöby
Jag tror inte att jag kommer att bry mig om detta skrammel. Verkar som att det är så här, med wahlbros, tills man har kört in dom. Verkar som att det inte bara är jag som har detta så det är nog normalt.

Är det likadant efter 50 mil så kan man ju börja fundera.
 

tornqvist152

Aktiv medlem
9 nov 2008
82
0
6
hur mycket fick du ta ner gummi kuddarna som sitter längst fram på boggien? så de går hål? mvh johan
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
hade samma problem med missljud, men det försvann ganska snabbt, efter bara några mil. hade heller inga problem med att det tog i boggieskenor, inte ens i närheten. det mest märkbara förutom att den inte kuggar över längre är att soppaförbrukningen är mycket lägre. =D (slackare matta)