Vilka firmor säljer skrotade delar?

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Vi på Lycksele bildemontering skrotar skotrar. Ligger på en jäkla massa grejer. Skrotat 4-5 proride men kåpor och huvar är det tyvärr dåligt om.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skulle behövt överdelen på tunneln från en rmk el dyl till mitt Iqr mountain bygge :) ca80-90 cm är det nåt som går att fixa?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Sådär det var en trevlig tråd det här. Ska väcka upp den nästa gång jag behöver delar.

Tack vare min inbox så fick jag tag på lite delar. Så det började i fredags när jag åkte förbi Piteå och sportsterdanne för att hämta upp en huv. Då hade jag hunnit åka runt halva Luleå och dricka kaffe så när jag äntligen kom till Piteå för att vifta med plånkan och beundra ett skoterbygge så hade det blivit redigt sent. sportsterdanna kommer egentligen från Kiruna så vi drog en massa gruvhistorier för varandra, sen visade han sitt garage och jag åkte vidare.

Jag satte mig i min jävla tattarmerca och åkte söderut mot varmare breddgrader. Det var lönefredag efter årets fattigaste månad så jag hade ganska höga förväntningar. En platta carlsberg, en utekväll och en bakfylla senare kallstartade jag hormercan så att även Umeå ska få känna hur en kallstart på röddiesel luktar och jag åkte vidare söderut mot Härnösand där Niseyes bor.

Niseyes har en polare som tydligen hade både huv och kåpor så jag köpte prylarna av han. Innan Härnösand körde jag över en bro över nån bäck och den var väl fin men vi har större broar och större bäckar i Arjeplog. Niseyes polare visade sig plötsligt inte ens vara i Härnösand så jag fick ett nummer till en kille han kände som skulle ge mig grejerna. Visst jag ringde honom och vi kom överens att jag skulle vänta på mcdonaldsparkeringen.

När jag glider in på parkeringen blir jag nervös därför att det står en polisbil där och jag kör en tattarmerca som gått i grannbyn, polisen kanske känner igen bilen? Hursomhelst, Niseyes polares polare ringer: "Står du på parkeringen? Bra ser du polisbilen, du ska följa efter den." Så jag följde efter aina och fick därmed poliseskort genom centrala Härnösand, hur brutalt är inte det.

Köpte huv och kåpor och sen åkte jag till Frasses. Dem serverar inte lika mycket pommes frites som Frasses i Arjeplog och dessutom var burgarna mindre. Men burgarna var godare än i Arjeplog och dessutom blev jag mätt så på det stora hela är jag nöjd.

Åkte vidare norröver för att sova en natt till i Umeå och Söndag bar det av hemåt mot paradiset.
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
haha självklart ska du känna dig extra välkommen när du kommer till härnösand!! Nästa gång fixar vi kanske parad med? ;)