Vilka skidor passar Prox2??

1 jan 2000
28
0
1
Var ute å åkte idag och plötsligt började det spruta upp en massa snö från vänstra skidan. Stannade och tittade och då låg en krokig bit av styrstålet från bakänden av skidan och bakåt... =) Det hade gått av och jag såg leden igenom skidan! =)

Så nu min fråga, vilka skidor passar min -04 Prox2? Från vilka andra skotermodeller alltså. Och kan ni rekomendera nån särskild sort för mest ledåkning? De får ju gärna ha hyffsade lössnö egenskaper med förstås.

Jag har tänkt leta begagnat och ifall jag hittar nåt annat än prox2 skidor så är det ju bra att veta vilka som passar utan någon avanserad modifiering.

// Joel
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Kolla om du kan få tag på ett par skidor ifrån en Assault.

Annars är det som vanligt SLP, C&A och USI.
 
1 jan 2000
28
0
1
Passar skidor från en fusion 900 -05?? Är det bra skidor? Passar fästet så jag kan flytta över mina grå handtag fram på skidan?

Mycket tacksam för snabbt svar. Ligger ju bra med snö ute! =)

//Joel
 

jsupreame

Välkänd medlem
1 jan 2009
110
0
6
skellefteå
det är nog bara skidor från andra edgar som passar... dom nyare har smalare infästning har ja för mig.. de går väl alltid köpa slp skidor men slp har slutat tillverka infästningar för edge.. kan va svårt å få tag i..
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Var ute å åkte idag och plötsligt började det spruta upp en massa snö från vänstra skidan. Stannade och tittade och då låg en krokig bit av styrstålet från bakänden av skidan och bakåt... =) Det hade gått av och jag såg leden igenom skidan! =)

Så nu min fråga, vilka skidor passar min -04 Prox2? Från vilka andra skotermodeller alltså. Och kan ni rekomendera nån särskild sort för mest ledåkning? De får ju gärna ha hyffsade lössnö egenskaper med förstås.

Jag har tänkt leta begagnat och ifall jag hittar nåt annat än prox2 skidor så är det ju bra att veta vilka som passar utan någon avanserad modifiering.

// Joel
skidorna från 2008 iq rr passar rakt av, inga modifieringar och det finns rätt många av dom begagnade eftersom många envisas med att byta dom när dom köpt ny skoter.