Jadu, ingen har nog genomfört det klavertampet hitintills, men de e väll lika bra att utesluta modellerna allt eftersom, eller hur?Vem har sagt att polaris hade en bra 800 innan den "nyaste" modellen?
Polaris tidiga Liberty 800 motor är inte deras stolthet, med bla. vevaxlar som gick av.
Mjo, men man måste ju få vara ärliga utan att folk blir stötta.. och kanske inte droppa lätta one liners utan att förvänta sig att folk ska reagera lite..Problemet med såna här frågar är väl att det alltid slutar i märkes***eri.
Från 05 och framåt så vet jag inte om man kan be om en driftsäker 800, AC 800HO motorn är den jag hört minst problem om, ifall vi inte räknar 800Etec, men också de chassie som har lockat mig minst. Alltså har jag inte forskat i frågan allt för mkt.
Vill man ha en driftsäker (läser jag som skottsäker och man ska sällan ska behöva fundera på saken) stark skoter, ska man köra en överladdad 4t... en Vector, nytro, rx1 eller apex, vilket du inte helt enkelt får med din budget...då absolut inte en phazer då de är rankade som sämre i hållbarhet än en orenoverad rotax 800 som har gått 1200mil.
Vill man ha smidighet och styrka inom sin budget, så får man kanske hålla sig till 2t 800orna helt enkelt, om man inte gör som Chris och snyter bling bling och fräsmaskiner ur näsan helt enkelt ;-)
Tillbaka till saken..
Vill man ha en performance motor, vilket jag tycker -> 05 -800 är så ska man inte vara, jag vill säga grinig, naiv och tro att de inte behövs underhåll av motorn. Vissa mer eller mindre.
Vill du ha driftsäkerhet & verkligen försäkra dig om saken, köp en 600. Vill du ha ett krutpaket som kan kräva mer uppmärksamhet, köp en 800. Är en av dem den driftsäkraste, sure, passar resten av maskinen alla? nej, verkligen inte,.
Det är klart en motor funkar bra, om den repas regelbundet
Ok, rätt tycker du, fel tycker jag.Ski-Doon tar inte täten än om den är nyrepad