vilken försäkring ska man ha som är bra och billig?

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Finns även sockenbolaget och ett hett tips om hur du kan få riktigt billiga försäkringar är att anlita en sk "försäkringsdetektiv" Dom spanar reda på alla möjliga sorters försäkringar till ett rätt hyffsat pris och dom kommer garanterat hitta en som är bra..
Har ett exempel på en bekant som införskaffat en dodge durango vilka ligger rätt högt i försäkrning (12.000 - 15.000:- / år). Han anlitade en sådan och har nu en där han betalar strax under 6000:- med exakt samma vilkor som de andra för 12.000:-
 
R

Robin

jo sockenbolaget är nog också bra, men länsförsäkringar har bra vilkor enligt mig och är väldigt billiga. 1500kr helförsäkring! på min xcr 600, 1000kr självrisk
 

davidgoden

Välkänd medlem
1 nov 2006
160
0
6
Östersund
Länsförsäkringar är kanon!
Bra priser!!!

Lättsamt när det är årsförsäkring, behlver inte ställa av ohc på samt att det är billigt som sagt var!
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
kör salusansvar själv, dom har alltid varit billigast för mig både för bil och skoter

har dock aldrig haft någon skada så jag vet inte hur dom är med den biten men det borde väl inte vara några problem
 

Svackan

Aktiv medlem
4 dec 2006
72
0
6
Guldstaden
www.ty4stroke.com
Jag betalar 268:- för halvförsäkring hos dina försäkringar på min xcr 440 -96, är 22år och bor mitt i stan. Trygg hansa skulle ha över 3000 för samma.. det lönar sig att ringa runt lite!
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
jag skulle komma undan med 1500:- för halvförsäkrning/år med min mach Z 780 -95.. då behövdes det inte mkt letande. (har för mig att det var hos socken)
Nu de senaste året så har jag kört en specialare från folksam där jag betalar månadsvis och betalar då alltså bara för de månader som ja kör skotern.. Hamnar på runt 800:- om ja kör 3-4 månader. (denna inkluderar delkasko o trafikförs.) Sen är det garageförsäkrning som gäller.
 

Tjernell

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
47
Hudiksvall Sverige
Att tänka på när man väljer Sockenbolaget/Dina Försäkringar är att de har 10000kr i självrisk vid vagnskada om man ska köra helförsäkrat.

Själv kör jag Trygg-Hansa och ställer av och på. Kör jag tre månader så blir det omkring 2000kr för helförsäkrat/år. Kör en Polaris 500 XC -05:a.

Men det handlar ju om hur mycket man kommer köra och ifall man vill he hel- eller halvföräkrat. Hursomhels lönar det sig att lägga lite tid på att kolla runt mellan de olika bolagen och väga storleken på premien och självrisken.