Vilken låter roligast....

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
*Mach Z 800 -99 med RER, Jaws-trippelpipor med stingerpipes, HotRod kit, Heelclicker variator-kit, Öhlinare runt om, V-force Reeds 38 mm matta...

*Yamaha SXR 700 -01 med Haukpipor, Trail-Portad, V-Force Reeds, Reed spacers, Öhlinare runt om, 32 mm matta, låg blå ruta...

Skriv gärna utförligt varför mm mm....
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Vill du ha en skoter som är väldigt känd för att skära! (särskillt om den är trimmad) En skoter som käkar stift till frukost! Så finns det bara ett val! MachZ!
Jag har själv funderat på en sådan, känner 3 stycken som har MachZ:eek:r, men dom rådde mig att inte köpa en pga felen! Men lyckas du få en MachZ som är i fint skick, och som inte krånglar(1 på 100) så har du en jätte fin maskin!
 
R

RR

>Vill du ha en skoter som är
>väldigt känd för att skära!
>(särskillt om den är
>trimmad) En skoter som käkar
>stift till frukost! Så finns
>det bara ett val! MachZ!
>Jag har själv funderat på en
>sådan, känner 3 stycken som
>har MachZ:eek:r, men dom rådde
>mig att inte köpa en pga
>felen! Men lyckas du få en
>MachZ som är i fint skick,
>och som inte krånglar(1 på
>100) så har du en jätte fin
>maskin!

Inte skär den mer än någon annan skoter, skitsnack.
Känner själv flera som har Mach Zor, alla har gått problemfritt.

 
G

gäst

Lär ju vara GRYMT ljud i båda! Men vilken låter råast tror ni??
 
M

Mach Z:an

Mach Z:an med dem grejerna hamnar på ca 195 hk så d räcker ju till:=)
 

viper

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Lätt yamman snyggare lättare ettrigare plus att det är ett grymt drag i srx.... tänk så här vill du köra så ta yamman vill du stå och tanka medans polarna gasar så ta mach-Z fina skotrar båda två men för mig så drar srx det längsta strået med lätthet....
 

_Mange_

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Härnösand Sverige
Jag kan säga som vissa andra här, mach z går absolut fortast..jag har kört mach 1 -99 den gjorde 185km/h och det var inte bästa föret heller. den innehåller 143hkr! så en mach z med pipor och allt har runt 180hkr men toppfarten hamnar väl på en 210km/h kanske?
men de äter tändstift det kan man inte komma ifrån!! självgörande stift är bra men det hjälper inte alltid :( Mach Z är gjord för att köras brutalt fort men det är ingen skoter att jämföra med SXR:en eftersom den går tillräckligt fort! bra fjädring & komfort samtidgt som den inte alls drar lika mycket bensin..jag säger så här: vill du vara värst på sjön? Mach Z:an!
Vill du vara värst överallt annars! SXR:en!
Jag tycker dessutom SXR:en är betydligt snyggare..den håller längre och sjunker nite lika mycket i pris heller!
:)
 

XC 700

Aktiv medlem
1 jan 2000
94
0
6
39
Piteå
www.storforsvarv.se
lätt att man skulle ta sxr:en om man nu måste ha någon av dom. Jag personligen skulle nog sattsa på en standard maskin då får man köra så mycket mer. Och billigare å hålla igång!