Vilken olja är bäst att köra på?

EFI93

Välkänd medlem
1 jan 2000
506
0
16
Rundvik
hem2.passagen.se
Har kört på Mobil 1 helsyntet 2000 mil. Kolvarna ser ut som nya. Ligger
på strax under 2% i inblandning. Betalar 1000Kr för 12 liter. Har en kompis
med samma mil och samma erfarenhet.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Han kanske haft olika skotrar och alltid kört med samma olja? kört 2000mil totalt med alla skotrar han haft/kört
 

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
Ipone racing jordgubbsolja är riktigt bra...klarar kyla ned till -56 grader....
Avgaserna luktar faktiskt jordgubb ;)
Den säljs via www.inlandets.se
429 kr / 4 lit

Lukten sitter kvar i näsan sen jag rastade bettan igår. Luktar gott, tyvärr har den en tendens att svida i ögonen. Oljetanken var fylld med sådan då jag köpte skotern så jag har själv inte betalat extra för jordgubbsdoft.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Oil , Huile , Oel , Olja

Hej,

Jag undrar vliken olja ni tycker är bäst att köra med ? erfarenheter,nackdelar,fördelar ,,osv

Mvh/Jonas
Svaren på denna fråga är lika många som antalet stjärnor på himmelen ! :rolleyes:

Det hära med oljor och hur pass bra dem är är väldigt individuellt samt beroende av var och i vilken sorts motor de skall användas i.

Den olja som passar jätte bra i en sorts motor behöver ej passa bra i en annan motor.

Try & Error ! ;)



.
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Sv: Oil , Huile , Oel , Olja

Svaren på denna fråga är lika många som antalet stjärnor på himmelen ! :rolleyes:

Det hära med oljor och hur pass bra dem är är väldigt individuellt samt beroende av var och i vilken sorts motor de skall användas i.

Den olja som passar jätte bra i en sorts motor behöver ej passa bra i en annan motor.

Try & Error ! ;)



.
Jo men det är svårt att välja rätt eftersom att det finns så extremt många olika märken på marknade..

Mvh/jonas