Vilken ska jag välja Rev 800, Rave 800 re/rc eller Iq 600r?

LundqvistN

Medlem
6 jan 2013
44
0
1
Umeå
Tja! Skulle behöva lite råd om vad jag ska köpa för lekskoter. Jag vill kunna åka rulle (inte bara på kullarna). Och kunna burka och hoppa lite och sånt. Berätta vad ni tycker vilken som håller bäst, har bäst dämpning, skönast att köra m.m.
Vore tacksam för snabbt svar :)
 

ladaniva

Aktiv medlem
11 feb 2012
64
1
6
Hortlax
rev 800! iq 600r är ju racing och därför uttaget sååå mycket mer hästar än vad det borde finnas. tror reven är pålitlig. Rave chassiet tycker inte jag är lika skönt
 

herrofattbar

Aktiv medlem
24 dec 2009
90
0
6
Berg
iq'n är ju känd för att tåla stryk. iqr har 133hk och iqrr har 120. Vet inte om 13hk är sååå mycket mer hästar än vad det borde vara, men vet man vad service och underhåll innebär så håller långslagsmotorn lika bra den.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Att säga rev 800ran är pålitlig är nog inte riktigt rätt, av dom du listat så skulle jag välja iqn !
 

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
Är själv skidoo älskare, men skulle satsa på Iq;n om du vill slippa renoverar motorn varje år.
Reven må gå på rullen vilket inte IQ;n gör lika lätt. är nog mer "res" vi snackar om. Visst finns dom som går på rullen vid rätt före och rätt inställd skoter.
Går vi efter hållbarhet och den som tål mest stryk så är det Polarisen som är #1.
 
W

wettrob

IQn drar väll mycket soppa har jag hört?
Om du har den bra inställd så drar den inte mer än en rev 800 iallafall.
Men jämför jag priset per mil så tar IQ:n mindre än vad min xrs 800 gjorde.
ca 4L milen på båda skotrarna men skidoon drack mer än dubbelt så mycket mer olja än vad iq:n gör.
 

Yamaharacer

Välkänd medlem
28 nov 2011
594
1
16
IQ är en riktigt rolig skoter. Den drar kring 5 l/mil men den går då mycket bra på rullen och fjädringen är super. Dock är kolvarna dyra...
 

Murre

Aktiv medlem
28 dec 2005
72
0
6
Högakusten
Tja! Skulle behöva lite råd om vad jag ska köpa för lekskoter. Jag vill kunna åka rulle (inte bara på kullarna). Och kunna burka och hoppa lite och sånt. Berätta vad ni tycker vilken som håller bäst, har bäst dämpning, skönast att köra m.m.
Vore tacksam för snabbt svar :)
Varför starta ytterligare en tråd om samma sak? Om du inte blivit klokare av 4 sidor med folks åsikter i den första tråden lär du inte bli det nu heller..
 

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Om du är sugen sä säljer jag en iq rr med öhlinare ca pro xt skidor nerdrevad samt kalibrerde variatorer efter nerdrevning det sitter på en 44s matta och koso tempmätare. Skotern är nerbestyckad 20 storlekar för att den går fett orginal. Framvagni och boggiedelar pulverlackade i rött.
Kan även skicka med ett egentitat och vattenskärt ventkit och dunkhållare.