Vilken skoter... ( ca 25000:- ) ?

Tobbis

Välkänd medlem
22 apr 2006
152
0
6
Sveriges mitt
Vad tycker ni jag ska köpa för skoter? Jag är mest sugen på en Ski-Doo eller Yamaha för jag har hört mest posetivt om dom. Men här vill jag ha tips om Ski-Doo skotrar. Jag vill inte ha en skoter över 600 cc pga av att det är min första skoter och jag vill hålla ner försäkringen lite. Prisklassen ska vara runt 25000 kr. Det ska vara en sportskoter. Jag ver inne på MXZ 440 ett tag men tydligen så måste man byta kolvar rätt ofta i 440 maskiner. Och det har jag inte så stor lust med.

Tobbis

Välkänd medlem
22 apr 2006
152
0
6
Sveriges mitt
Vilken skoter ska jag välja?

Vad tycker ni jag ska köpa för skoter? Jag är mest sugen på en Yamaha eller Ski-Doo för jag har hört mest positivt om dom. Men här vill jag ha tipps om Yamaha skotrar. Jag vill inte ha en skoter över 600 cc pga av att det är min första skoter och jag vill hålla ner försäkringen lite. Prisklassen ska vara runt 25000 kr. Det ska vara en sportskoter.
Hur är SRX 600? Drar den mycket soppa?
Är gammla V-Max 500-600 (Runt-95) så tung som man har hört. Jag har hört att dom är mycket framtung men jag har alldrig kört en så jag vet inte. Hur går dom annars? Någon som vet det? Jag har fått tag på en V-max 500 XT -96 till ett bra pris men jag vet inte om jag ska köpa den.

Last edited:

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Jag skulle rekommendera en Yamaha vmax 500 xtc

Från 97 och framåt så borde du kunna hitta en till för dig, lämplig slant.
Driftsäker och lättkörd med bra fjädring samt lagom försäkringspeng.

Vill dock poängtera att jag själv aldrig ägt en yamaha utan det är vänner som
har ägt just denna modell.

En annan fördel med denna maskin är att bränsleförbrukningen är inte nämnvärt hög heller!!

Lycka till med ditt val.