Haha ja exakt så bara det gör att man direkt kan räkna med att inte komma fram till nått slutgiltigt...
Så egentligen är det ju bara att ta det som en mer allmän tråd att snacka lössnömaskiner i. Hängde mest upp mig på att den blir ju lite väl bred och rörig när man båda snackar arbets och lekmaskiner...
Jaja jag lägger ju då rösten på en 2takts trippel på 250hk, IQR chassi och Challanger Extreme matta, kan även med fördel utrustas med nån sjysst framvagn och boggie :whistle: :cheesy:
Jag var länge sugen på en summit 162" med passande motor, men övergick till att drömma om en m8, då jag nästan aldrig körde led med den skoter jag hade, en ext 530 -91. Men ju mer jag körde, speciellt sen jag skaffade ockelbon istället, så började jag inse vad jag själv personligen vill ha för maskin.
Då jag vill kunna smyga, puttra i trång skog, osv, och inte göra krondiken var jag än for fram, (tycker det är trist att se meterdjupa diken överallt numera, det är finare med ytliga mattmönster ala gl250) så insåg jag att just för mig så går en mountainmaskin bort.
visst skulle det vara kul att nån gång emellanåt kunna dra sig uppför kullar och branter med skidorna en halvmeter över snötäcket, men då jag antagligen aldrig kommer ha råd med mer än 1 maskin i taget, får det bli en kompromiss, mest vinklat åt det jag gör/vill göra 85% av min skoterkörning. dvs, trampa och sladda skidspår, smyga runt i skogen, åka fiska, dra kälke, dra ved osv.....
sitter själv och undrar om tex xtrim 600 kan vara en kompromiss, eller är det en helt vanlig crossover? Lutar mest åt ranger v-800 i dagsläget då jag tror att den körmässigt är bästa alternativet för mig, trots att jag inte är helt förtjust i utseendet.
Och liksom jag nu gjort en utläggning av mina förutsättningar, har ju alla andra precis sina egna förutsättningar. Och jag är övertygad om att vilken modell du än väljer, så blir det till viss del en kompromiss om den ska vara helt omoddad.
Den kommer aldrig till 100% vara helt rätt, men de flesta är nöjda med 95% vilket även jag lär va. Ockelbon är det bästa jag haft hittills efter mina förutsättningar, och den är kanske 65% rätt. extn, var kanske 20% rätt osv.